قاسم رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر تعداد یکهزار و 599 شرکت تعاونی تولید و خدماتی در استان وجود دارد که 110 هزار نفر در آنها عضو می باشند .
وی گفت: در این مدت 38 شرکت تعاونی تولیدی در روستاهای استان شکل گرفته و تلاش براین است تسهیلات اشتغال پایدار در روستاها تحقق یابد.
وی اظهار کرد: شهرستان اردبیل با 477 شرکت تعاونی و شهرستان بیله سوار مغان با 228 شرکت تعاونی به ترتیب جایگاه اول و دوم استان را از این لحاظ دارا هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته 521 شرکت تعاونی جدید در استان ایجاد و راه اندازی شده است .
رحیمی نظارت مداوم و مستمر بر فعالیت تعاونی های استان را یادآور شد و گفت: سال گذشته 6هزار و 314 فقره بازرسی از کارخانه ها و واحد ها تولیدی در ارتباط با ایمنی و پرداخت حقوق کارگران انجام شد.
وی از ایجاد تشکل های کارگری و کارفرمایی جدید در استان خبر داد و گفت:168 تشکل کارگری در این استان فعال است و سال گذشته 29 تشکل کارگری و 5تشکل کارفرمایی جدید به ثبت رسید .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به کارآفرینان را ضروری دانست و گفت: سال گذشته بانک توسعه تعاون 480 میلیارد ریال ،بانک رفاه کارگران یک هزار و 300 میلیارد ریال و صندوق توسعه کارآفرینی امید 200 میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان استان پرداخت کردند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.