مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر خواستار مشارکت بخش خصوصی در توسعه کمپ های گردشگری این شهرستان شد.

به گزارش ایلنا، علی درویشی در جشنواره سنتی چومچه خاتون تصریح کرد: شهرستان کوثر به دلیل قابلیت های منحصر به فرد طبیعت گردی همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است.

وی افزود: به دلیل قابلیت‌های گردشگری طبیعی شهرستان، بخش خصوصی می تواند در راه اندازی تاسیسات گردشگری از جمله هتل ها و مراکز اقامتی، مجتمع های آبدرمانی و کمپ های گردشگری مشارکت کند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر یکی از اهداف جشنواره های سنتی را معرفی قابلیت های سرمایه گذاری دانست و افزود: در پی معرفی قابلیت ها به دنبال جذب مشارکت بخش خصوصی هستیم.

درویشی ادامه داد: برگزاری جشنواره های سنتی و بومی محلی فرصت توسعه گردشگری مناطق است و رویدادهای فرهنگی و جشنواره ها می تواند منجر به معرفی قابلیت های مناطق شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره چومچه خاتون برای پنجمین سال متوالی تصریح کرد: جشنواره چومچه خاتون یکی از آیین های سنتی این منطقه است که در قالب آن مراسم طلب باران در پی وقوع خشکسالی برگزار می شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوثر متذکر شد: از جمله اینکه به نقل از کهنسالان در پی خشکسالی 50 بره و 50 کودک به کوه ها پناه برده و از خدا طلب باران می کنند و در ادامه دعای آن ها استجابت می شود.

به گفته درویشی در روایتی دیگر خاتون که پیرزنی دانا است با پختن آش نذری همه ساکنان را به دعای بارش باران دعوت می کند و با پختن و پخش کردن نذری دعای اهالی استجابت شده و باران می بارد.

وی تاکید کرد: در روایتی دیگر «چومچه بالخ» به نوزاد قورباغه اطلاق می شود که به دلیل خشکسالی حیات آن در معرض تهدید است و با برگزاری آیین طلب باران حیات موجودات زنده احیا می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.