با استقبال پرشور شهروندان و گردشگران هشتمین دوره جشنواره کوچ عشایر در بخش جعفرآباد شهرستان بیله سوار برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در این جشنواره بر ضرورت معرفی آداب و رسوم و میراث فرهنگی استان در قالب جشنواره ها تاکید کرد.

حاجی زاده با بیان اینکه جشنواره کوچ عشایر فرصتی برای معرفی سنت‌ها و شیوه معیشت و زندگی عشایر است، ادامه داد: این جشنواره توانسته اقتصاد گردشگری بر مبنای زندگی عشایر را به صورت گسترده معرفی کند.

وی با اذعان به اینکه در این جشنواره عشایر پنج استان دیگر نیز حضور یافته اند، ادامه داد: این رویداد فرهنگی با هدف همگرایی اقوام ایرانی برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به استقبال فزاینده از این جشنواره طی سال های اخیر اشاره و تصریح کرد: این جشنواره توانسته رنگ و بوی مردمی به خود بگیرد و امروز شاهد آن هستیم که از سوی مردم و شهروندان استقبال می شود.

بهروز ندایی معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز  از پیگیری مطالبات عشایر و رفع مشکلات ساکنان شهرهای شمال استان خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری رفع مشکلات کشت و صنعت مغان، اضافه کرد: همچنین تصویب منطقه آزاد تجاری از سوی مسئولان استان در دست پیگیری است و با تصویب آن شاهد توسعه شهرهای گرمی، بیله سوار و پارس آباد خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به آغاز مطالعات راه آهن اردبیل- پارس آباد ابراز امیدواری کرد: این پروژه در آینده نزدیک وارد فاز عملیاتی شود.

در عین حال نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ضرورت پیگیری مشکلات عشایر استان تاکید کرد.

صدیف بدری با بیان اینکه نمایندگان پیگیر حق آبه مغان از رود ارس هستند، ابراز امیدواری کرد تا سال آینده حداقل 700 میلیون لیتر به این حق آبه اضافه شود.

وی همچنین به ضرورت بهسازی محورهای مواصلاتی شمال استان اشاره و تاکید کرد: ضروری است با همت مدیران بین شهرهای مغان بزرگراه اجرا شود.

همچنین نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تقویت زیرساخت های توسعه مغان اشاره و تاکید کرد: از جمله بهبود راندمان تولید در کشاورزی، بهبود محورهای مواصلاتی، تصویب منطقه آزاد تجاری و اختصاص سهم مناسب از حق آبه ارس مورد تاکید است.

شکور پورحسین با بیان اینکه در هر کدام از حوزه‌های ذکر شده پیگیری‌هایی صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد با به ثمر نشستن تلاش مسئولان شاهد تحول قابل توجه در شمال استان اردبیل باشیم.

گفتنی است همزمان با هشتمین جشنواره کوچ عشایر در بیله سوار، دومین مسابقه تیراندازی باکمان سنتی قهرمان قهرمانان (کشوری) با حضور ورزشکاران 11 استان برگزار شد. در این مسابقات از بین 16 شرکت کننده در دو گروه آقایان و خانم ها، شش نفر جهت حضور در اردوی تیم ملی انتخاب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.