به گزارش خبرنگار ایرنا دولت لطفی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: در اکثر شهرهای استان مدارس یک نوبته هستند اما به علت تراکم جمعیت دانش آموزی احداث مدارس جدید در برخی نقاط از جمله مساکن مهر در شهرستانهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر ضروری است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 223 هزار دانش آموز استان در سه هزار و 334 مدرسه در 10 هزار کلاس مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: در اوایل انقلاب یک هزارو 157 مدرسه در استان اردبیل وجود داشت که امروز در مقایسه با آن دوران 289 درصد تعداد مدارس استان افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در اوایل انقلاب در هر کلاس درس در استان به طور میانگین 42 دانش آموز حضور داشت که این رقم امروز به 23 دانش آموز رسیده است.
وی اضافه کرد: استاندارد سازی تاسیسات حراراتی مدارس یکی از الویت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است و تاکنون تاسیسات حرارتی یکهزار و 170 مدرسه در استان با اعتبار 330 میلیارد ریال استاندارد سازی شده است.
لطفی با بیان اینکه فقط در سال گذشته تاسیسات حرارتی 117 مدرسه در سطح استان با اعتبار 120 میلیارد ریال استاندارد سازی شده است، گفت: تاسیسات حرارتی 923 مدرسه دیگر در استان اردبیل با چهار هزارو 112 کلاس درس نیازمند استاندارد سازی است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار تا دو سال آینده تاسیسات حرارتی تمامی مدارس استان استاندارد سازی شود.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.