به گزارش ایرنا ، رضا کریمی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش دام ، طیور و زنبور عسل استان اردبیل افزود: در کمیسیون کشاورزی مجلس تلاش بر این بوده که مسائل و مشکلات تولید کنندگان بخش امور دام و طیور کشور از میان برداشته شود.
او اظهار کرد: دولت مکلف شده در برنامه پنج ساله ششم توسعه که یک سال آن سپری شده، ضریب خوداتکایی بخش کشاورزی کشور را به 95 درصد افزایش دهد.
وی گفت: دولت بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس مکلف شده میزان سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را به میزان 7 درصد از ارزش سرمایه گذاری بخش کشاورزی ارتقا دهد.
وی افزود: هم اکنون میزان سرمایه بانک کشاورزی برای اعطای تسهیلات یارانه دار با بهره بانکی کم افزایش یافته تا به بهترین نحو ممکن از تشکل های تولیدی و تولید کنندگان در زیر بخش های دام و طیور و زنبور عسل حمایت شود.
کریمی همچنین یکی از کارهای شاخصی که برای حمایت از دامداران کشور انجام شده را بیمه اجباری تمام دام ها در مقابل بیماری های مشترک انسان و دام دانست که زمینه آسایش بهره برداران و دامداران را فراهم کرده است.
او افزود: در این طرح دولت موظف شده هزینه 50 درصد حق بیمه را پرداخت کند.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.