مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: رویکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ارائه آموزش‌های تقاضامحور است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد پورقلی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی میان دانشگاه محقق اردبیلی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد اصلی ما ارائه آموزش های تقاضامحور است تا آموزش ها هدفمند باشند، گفت: در همین راستا تاکنون 65 تفاهم نامه همکاری آموزشی با سازمان ها و صنایع امضا کرده ایم. 
وی با بیان اینکه 30 الی 40 درصد کارآموزان و مهارت آموزان مجموعه ما در رشته‌های مختلف دانشجویان هستند، افزود: همه دوره‌ها در راستای مهارت آموزی برای دانشجویان است تا بعد از فارغ التحصیلی در حوزه اشتغال و کسب و کار موفق باشند. 
پورقلی با اشاره به برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس نیازسنجی انجام شده توسط دانشگاه، ادامه داد: خدمات مشاوره و هدایت آموزشی به دانشجویان و دانش آموختگان در مراکز آموزش و فنی حرفه ای تابعه ما ارائه خواهد شد. 
عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دانشگاه از بعد علمی و فنی و حرفه ای از بعد عملی دارای سطح بالایی هستند، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی دارای اساتید برجسته بسیاری است که می توانند در استان مفید واقع شوند. 
وی با بیان اینکه متاسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی در کار عملی ضعیف هستند، افزود: پیشنهاد می شود دانشگاه برای برخی دروس نمره عملی تعیین کند و این نمره با طی دوره های آموزش مهارتی لحاظ شود. 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل عدم وجود آموزش های فرهنگی در جامعه را یک ضعف دانست و تاکید کرد: باید اخلاق و مهارت های زندگی نیز آموزش داده شود که در این راستا از فنی و حرفه ای انتظار می رود در بعد فرهنگی نیز نسبت به ارائه آموزش اقدام کند و به نوعی به آموزش های مهارتی ابعاد دینی و معنوی ببخشد که در همین خصوص نهاد رهبری در دانشگاه ها آماده همکاری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.