به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: در ارتقای زیر ساخت ها در حوزه فناوری و ارتباطات گام های خوبی در چند سال اخیر درکشور برداشته شده به طوری که در رشد شاخص ها ایران در دنیا رتبه دوم و در بین کشورهای منطقه در جایگاه اول قرار دارد.
وی بیان کرد: در شاخص دسترسی به ICT در سال 2016 ایران در جهان در رتبه 76، در شاخص استفاده ازICT در رتبه 111 و در حوزه مهارت های ICT در رتبه 66 قرار داشت که این رقم در سال 2017 به ترتیب به 67، 104 و 58 رسیده است که نشانگر ارتقای شاخص ها است.
وی اظهار کرد: در مجموع در شاخص دسترسی جهش خوبی در کشور صورت گرفته ولی در شاخص استفاده از خدمات ضعیف هستیم و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
آذری جهرمی گفت: یکی از برنامه های راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرامایه گذاری در پست بانک ها کشور است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در استان اردبیل نیز در حوزه گردشگری و کشاورزی با ادغام ICT رشد قابل توجهی متصور است به طوری که 2 هزار هکتار از اراضی دشت مغان به صورت آزمایشی با استفاده از ICT زیر کشت آبی خواهد رفت و در سایر استان ها نیز این روش اجرا خواهد شد.
وی همچنین از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای احداث و راه اندازی فیبر نوری در مسیر راه آهن - اردبیل میانه خبر داد.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات سیگنال های تلویزیونی در مناطق شهری استان اردبیل رفع می شود، بیان کرد: در مناطق مرزی استان نیز مشکل پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم تا شهریور امسال رفع خواهد شد.
وی اظهار کرد: طبق برنامه باید در 9 نقطه گردشگری استان اردبیل ADSL پرسرعت (خط اشتراک دیجیتال نامتقارن که خطوط تلفن فعلی را به راهی برای دستیابی به صوت و تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتاً بالا تبدیل می کند) راه اندازی شود که تاکنون در 2 نقطه گردشگری راه اندازی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
او گفت: تمامی شهرهای استان اردبیل از اینترنت 3G و 4G برخوردار بوده و استفاده از تلفن همراه نسل سوم و چهارم در آنها میسر خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه اطلاعات و فناوری ارتباطات در استان اردبیل اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، افزود: 35 سایت نسل سه و چهار در شهرستان‌های این استان دایر و مرکز داده همراه اول اردبیل نیز امسال راه‌اندازی خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سفر یک روزه پنجشنبه وارد استان شد.
6130/7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.