معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل 49 برنامه را در 300 بخش با هدف کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی در نظر گرفته است. 
یوسف خدادادی در حاشیه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب فرهنگی و اجتماعی، امنیتی و انتظامی، قضائی، مردمی، وضعی، اطلاع‌رسانی، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی تهیه و تدارک دیده شده است. 
وی از برگزاری کارگاه‌های مختلف در راستای ترویج و توسعه الگوهای سبک زندگی ایرانی – اسلامی، پیشگیری رشدمدار و دعاوی حوزه خانواده خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها ویژه سربازان، 23 مهارت تربیت فرزندان برای والدین، معلمان و کادر اجرایی مدارس، مربیان مهدهای کودک و ... در نظر گرفته شده است. 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل استمرار اجرای پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس و هماهنگی و مشارکت در نهادینه‌سازی آموزش‌های پیش از ازدواج را یادآور شد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارتقای مهارت ارتباطی ویژه زوجین متقاضی طلاق به انجام رسیده است. 
خدادادی به برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ویژه معتادان بهبود یافته اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه پیشگیری از خشونت، برگزاری کارگاه‌های اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان و همچنین مشارکت در اجرای طرح صیانت از منابع آب کشور مورد توجه جدی است. 
وی ادامه داد: ما با استفاده از ظرفیت بسیج درصدد ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع موادمخدر صنعتی هستیم و اجرای طرح بر هم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه جزو هدفگذاری‌های اصلی است. 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین به اجرای طرح ارتقای مداخلات انتظامی کاهنده رفتارهای خشن اشاره و خاطرنشان کرد: ما در صیانت از اراضی ملی و عمومی در کنار رسیدگی قضایی به پرونده‌ها نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کرده و در اجرای طرح شناسایی و دستگیری محکومین و حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری فعالیت‌های مثبتی را شاهد هستیم. 
خدادادی همچنین از توانمندسازی و بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد و ... در اجرای پروژه محله‌محور پیشگیری از خشونت و جرایم خبر داد و بیان کرد: در سال مزین به حمایت از کالای ایرانی مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز در سطح استان و شهرستان‌ها به جد دنبال می‌شود. 
وی همچنین از فعال کردن کارگروه‌های پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در پیشگیری از سرقت خودرو خبر داد و اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم در راستای ارتقای آگاهی عمومی از ظرفیت رسانه‌ها و همچنین تبلیغات محیطی استفاده کنیم. معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در تدوین و ارائه منظم گزارش‌های موثر آماری از جرایم و دعاوی و انجام طرح‌های پژوهشی با تعیین اولویت جرایم پروقوع در استان در کنار تدوین برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اقدامات پشتیبانی و دقیق کارشناسی در این حوزه تلاش می‌کنیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.