معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل فعالیت سازمان های مردم نهاد را در حوزه صیانت، حمایت، اشتغال و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اعتیاد لازم دانست و گفت: اگر با همکاری سمن‌ها، نخبگان، اهل قلم، هنرمندان ورزشکاران آگاهی و اطلاعات مردم را نسبت به اعتیاد ارتقاء دهیم بطور حتم شاهد کاهش این آسیب در جامعه خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، علی نواداد در جمع خبرنگاران به نقش ویژه سازمان‌های مردم نهاد در بحث پیشگیری از اعتیاد آحاد سالم جامعه و همچنین درمان مبتلایان به اعتیاد اشاره نمود کرد و فعالیت سمن‌ها در حوزه صیانت، حمایت، اشتغال و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اعتیاد را لازم و ضروری برشمرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش منطقه‌ای در استان که با حضور نمایندگان سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و از استان‌‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، کردستان، گیلان و اردبیل بود، خاطر نشان کرد: اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر نیازمند ورود نخبگان، اساتید علمی و فعالان اجتماعی می‌باشد و سمن‌ها به عنوان پیشگامان این عرصه نقش مهمی در جذب و جلب حمایت مردمی و خیرین و خانواده‌ها دارند.

رئیس کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هدف از برگزاری این همایش منطقه‌ای را توسعه کارکردهای اجتماعی سازمان های مردم نهاد، افزایش نقش سمن‌ها و گروه‌های مرجع، بسترسازی و گفتمان‌سازی همگانی به منظور بسیج آحاد مردم در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روان‌گردان‌ها برشمرد.

وی از برگزاری پنل‌های تخصصی جانبی در این همایش یا حضور اساتید دانشگاهی، صاحب‌نظران و مشارکت فعال مدیران سمن‌ها و برپایی غرفه‌های توانمندسازی توسط سمن‌های شمالغرب کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد: اعتیاد به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی کشور با مشارکت تمامی افراد جامعه و خانواده‌ها کنترل و کاهش یابد.

 نواداد همچنین گفت: مبارزه با موادمخدر و اعتیاد نیازمند جهاد مردمی است و یک حرکت جهادی نیازمند بستر سازی فرهنگی و اجتماعی است .

وی تاکید کرد: هدف از همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر ارائه راهکارهای علمی و عملی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر است تا بتوانیم نقش و جایگاه سازمان‌ها و مراکز دولتی - نحوه جذب و مشارکت گفتمان‌سازی، پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، اجتماعی شدن صیانت و کار آفرینی برای گروه‌های خاص، درمان، کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی و به زبان دیگر ترویج فرهنگ زندگی سالم تببین کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: اگر بتوانیم با همکاری و مشارکت مسئولین سازمانهای مردم نهاد، نخبگان، اهل قلم، هنرمندان ورزشکاران آگاهی و اطلاعات مردم را نسبت به پیامدهای اعتیاد ارتقاء دهیم بطور حتم شاهد کاهش آسیب اعتیاد در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: اساتید، دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران و خیرین مهمترین و تأثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند و می توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر ایفاء کنند. لذا از آنها انتظار داریم در این راستا اهتمام جدی داشته و از تمامی ظرفیت‌های خود در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه استفاده کنند.

معاون استاندار و ریاست کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: این همایش با حضور سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد شش استان (آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، گیلان، زنجان، کردستان، اردبیل) با اهداف اصلی توسعه کارکردهای اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد و افزایش نقش گروه‌ها و نهادهای مختلف مردمی اعم از سمن‌ها گروه های مرجع، صاحب نظران، متخصصین و فعالین اجتماعی و همچنین بستر سازی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی همگانی به منظور بسیج آحاد مردم در جهت کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان‌ها در تاریخ 28 فروردین ماه 97 در سالن همایش ولایت اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.