به گزارش ایرنا، محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین 20 کیلومتر بهسازی راههای اصلی، چهار کیلو متر بازیافت سرد و احداث 2 تقاطع غیرهمسطح در جاده‌های استان از جمله برنامه های در دست اقدام اداره کل راه و شهر سازی در سال جاری است.
وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال احداث 15 کیلومتر راه اصلی روستایی، 50 کیلومتر بهسازی راه روستایی و 50 کیلومتر آسفالت راه روستایی در استان انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: برای اتمام طرح های جاده ای اصلی و روستایی در مجموع یک هزارو 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه از بابت اجرای طرح های راهسازی در سال گذشته در استان یک هزار و 300 میلیارد ریال پیمانکاران طلب دارند، اضافه کرد: با احتساب بدهی سال گذشته به پیمانکاران امسال نیازبه 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در استان می باشد.
حیدری از افزایش چشمگیر بودجه طرح های راه استان اردبیل در بودجه سال 97 خبر داد و گفت: این درحالی است که در کشور اصولا اعتبار راهسازی سایر استانها امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اعتبارات راهسازی در استان اردبیل امسال در مقایسه با پارسال به طور میانگین بیش از چهار برابر افزایش یافته است، افزود: به عنوان مثال سال گذشته 21 میلیارد و 700 میلیون ریال برای احداث باند دوم جاده اردبیل- مشگین شهر- اهر اعتبار در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم به 140 میلیارد ریال افزایش یافته است و یا برای اجرای پروژه کلور – درام پارسال یکصد میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که این رقم امسال به 190 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: پارسال 20 میلیارد ریال برای بهسازی راه اصلی جلفا - اصلاندوز - پارس آباد و 9 میلیارد و 700 میلیون ریال برای اجرای طرح سه راهی امیر کندی اعتبار اختصاص یافته بود که امسال این رقم به ترتیب به 150 و 140 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی بیان کرد: خوشبختانه امسال برای اولین بار بعد از پنج، شش سال در بودجه سال 97 کشور بهسازی جاده اردبیل به سرچم و اردبیل به آستارا در پیوست قانون یک ملاحظه شده است به این معنی که برای اجرای این پروژه ها ردیف اعتبار خاصی در بودجه کشور پیش بینی شده است و دولت موظف است هر سال اعتبار خاصی به اجرای این پروژه ها اختصاص دهد.
استان اردبیل تنها 100 کیلومتر بزرگراه دارد.
/6016 6130/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.