زمستان در بهار با حاکم شدن هوای سرد همراه با بارش برف در برخی از نقاط استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده و این سامانه تا دو روز دیگر میهمان اردبیلی‌هاست.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در بسیاری از شهرهای استان اردبیل و در بیست و ششمین روز از بهار زمستان نرفته دوباره به دیار سبلان بازگشت تا ساکنان این دیار باز سیستم‌های گرمایشی خود را روشن و به پوشیدن لباس‌های گرم روی آورند.
 
با ورود سامانه سرد بارشی به استان اردبیل که دمای هوا تا پنج درجه زیر صفر نیز تعدیل شد طی امشب و فردا صبح حتی به منهای 10 تا 12 درجه نیز خواهد رسید که این سرما باغداران استان اردبیل را نگران از سرمازدگی باغاتشان کرده است.
 
طی فردا و پس فردا این سامانه سرد بارشی همچنان به ریزش برف و باران در مناطق مختلف منجر خواهد شد و افت محسوس دما در شهرهای مختلف استان اتفاق می‌افتد به طوری که در مرکز و جنوب این استان سرما و بارش پراکنده برف همچنان بر این استان چهره‌ای زمستانی بخشیده است.
 
براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با خروج این سامانه سرد بارشی از روز چهارشنبه به تدریج افزایش دما اتفاق می‌افتد و شرایط جوی پایداری در مناطق مختلف استان حاکم خواهد شد.
 
سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به باغداران توصیه کرد تا برای جلوگیری از سرمازدگی و مقابله با افت محسوس دما در باغات خود نسبت به رعایت موارد توصیه شده در معتدل نگهداشتن باغات خود توجه کرده و مراقب تش‌های جوی در ای ایام باشند.

با حاکم شدن هوای سرد زمستانی و بارش برف در اردبیل کاشت سیب‌زمینی نیز که از روزهای پیش در دشت اردبیل آغاز شده متوقف شد تا کشاورزان منتظر بهبود شرایط جوی باشند.
 
اما بارش باران در مناطق شمالی استان دیم‌کاران را خوشحال کرد تا در این ایاما بارش باران در مناطق شمالی استان دیم‌کاران را خوشحال کرد تا در این ایام که مزارع آنها نیاز به آب دارند سیراب از این نعمت الهی بوده و یک سال پرحاصل را شاهد باشند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.