به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خلخال افزود: این طرح در سطح 83 هکتار و با ارائه مشوق های حمایتی به ساکنان محله های واقع در داخل بافت فرسوده خلخال از جمله پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت اجرا خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینکه توزیع عادلانه و مساوی خدمات شهری در محله های کم برخوردار شهری و سکونت گاه های غیر رسمی شهر از جمله وظایف شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری است شهرداری و دستگاه های اجرایی این شهرستان نسبت به ارتقای سطح زندگی ساکنان این محله ها اقدام خواهند کرد.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی مرکز استان و اداره کل راه و شهرسازی فاز اول طرح احیای بافت فرسوده شامل منطقه باستانی قلعه باشی و بخشی از بافت فرسوده در مرکز شهر در سال جاری و سال آینده ، فاز دوم شامل محله های سلیمان خاطر و حمزه آباد در سال 99 و کوی لاله نیز در سال 1400 اجرایی خواهد شد.
شهردار خلخال نیز در این جلسه گفت: بر اساس قوانین مربوط به ستاد بازآفرینی پایدار شهری 30 درصد از هزینه اجرای طرح احیای بافت فرسوده و بازآفرینی سکونت گاه های غیر رسمی و ارتقای سطح زندگی حاشیه نشین های شهر باید از محل سر جمع اعتبارات شهرستانی تامین شده و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
فاطمه جوادی با بیان اینکه شهرداری خلخال به تنهایی قادر به اجرای طرح بازآفرینی شهری نیست، اظهار کرد: دولت مصمم به اجرای این طرح در مناطق کم برخوردار کشور بوده و بر اساس مصوبات ستاد بازآفرینی پایدار شهری کشور سپاه پاسداران 50 درصد از مجموع طرح بارآفرینی شهر خلخال را عهده دار است.
او اظهار کرد: در کنار این کار در اجرای طرح سهم شهرداری نیز همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی این ستاد با شهرداری در دستیابی به اهداف کوتاه و بلند مدت طرح ضروری است.
در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونت گاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد میانی شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای مورد مداخله استان را شامل می شود.
این سکونت گاه ها که اغلب دارای بافت های غیر اصولی و فرسوده می باشند در کنار مخاطرات فیزیکی منشاء برخی از آسیب های اجتماعی نیز بوده و از امکانات زیربنایی نیز به دلیل ساخت و ساز غیر قانونی بی بهره هستند.
این مناطق که حداقل نیازهای یک زندگی طبیعی را برای ساکنان خود دارند، آسیب هایی چون بیکاری، فقر ، اعتیاد و طلاق را نیز همراه دارند و ساماندهی فیزیکی و اجتماعی آن امری است که دولت به آن توجه ویژه ای دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.