به گزارش ایرنا ، فرامرز بهنژاد روز دوشنبه در نشستی با فرماندار نمین افزود: بیشتر روستاهای استان اردبیل در فصل گرم سال جاری از آب شرب سالم بهره مند بوده و میزان بسیار ناچیزی با تنش آبی مواجه خواهند بود.
وی با بیان اینکه 25 درصد باقی مانده روستاها به صورت خودگردان از آب چشمه ها و قنات ها استفاده می کنند، گفت: نظارت بر کیفیت ، بهداشت و مراقب از سلامت آب مورد مصرف روستاییان به صورت مستمر انجام می گیرد.
او اظهار کرد: تکمیل طرح های مجتمع امام حسن (ع) و وحدت از جمله اولویت های مهم در شهرستان نمین است که برای اجرای آنها بیش از 60 میلیارد ریال بودجه نیاز است.
وی همچنین گفت: مطالعات ایجاد مجتمع آب روستایی دولت آباد با ظرفیت آبرسانی به 11 روستا در شهرستان نمین در سال جاری آغاز می شود.
فرماندار نمین هم در این نشست گفت: در بودجه ریزی سال جاری بیش از 12 میلیارد ریال برای برنامه های آب روستایی شهرستان در نظر گرفته می شود که طبق نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هزینه خواهد شد.
عاطف ناصری افزود: برخی از روستاهای حوزه شهرستان نمین نیز با مشکل کمبود آب مواجه اند که با در نظر گرفتن اعتبارات لازم و تهیه برنامه مدون در سال جاری مشکلات آنها رفع خواهد شد.
او اظهار کرد: در کنار اقدامات و تدوین بودجه ها، مدیریت بر نوع مصارف مردم نیز در دستور کار قرار می گیرد تا از این طریق از میزان هدر رفت آب در روستاها جلوگیری شود.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.