مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ما در بحث ترمیم و روکش آسفالت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل در همه شهرستان‌ها 180 کیلومتر عملیات اجرایی را شاهد هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی رحمتی در نشست بررسی طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: سردسیر بودن منطقه و عدم برخورداری از تکنولوژی‌های نوین را در عملیات برفروبی سبب شد تا ما در زمستان سال گذشته اقدام به رهاسازی 3 هزار و 100 خودروی گرفتار در برف و کولاک و اسکان 2 هزار و 500 نفر کنیم.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های در دست اجرای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اغلب از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده‌اند، خاطرنشان کرد: اجرای 180 کیلومتر روکش آسفالت در تمام شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی مهم را در دستور کار داریم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت ما در هیچ فصل و ایامی محدود و متوقف نیست، تصریح کرد: در طول سال به شکل مرتب برنامه‌های ما در بخش‌های مختلف به ویژه راهداری اعم از راهداری زمستانی، ایام تعطیلات نوروزی، ایام تابستان و ... انجام می‌شود.
رحمتی به فعالیت اکیپ‌های راهداری در ایام زمستان در قالب 120 اکیپ با 260 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و همراهی 420 نفر نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: این نیروها در 13 راهدارخانه اعم از ثابت و سیار اقدام به بازگشایی و برفروبی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان در فصل زمستان کردند به طوری که راهداران ما تا آخر فروردین در گردنه‌ها مستقر هستند.
وی مصرف 11 هزار و 600 تن نمک را در ایام سرد زمستان در جاده‌های استان یادآور شد و گفت: این میزان استفاده از نمک برای جسم جاده‌های ما یک آفت و آسیب است.
عضو شورای اداری استان اردبیل در ادامه به حمل و نقل کالا و بار به عنوان یکی از خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل فاقد بندر و زیرساخت‌های ریلی است اکثر حمل و نقل بار از طریق زمینی و با ناوگان عمومی انجام می‌شود که ما در سال گذشته با 4 درصد افزایش جابجایی بار موفق شدیم بیش از 3 میلیون و 600 هزار تن بار را جابجا کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.