فریدون بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش برف و افت پنج درجه زیر صفر دمای هوا در روزهای گذشته و در حالی که بیشتر درختان میوه شکوفه داده و به بار نشسته بودند، موجب وارد شدن خسارات مالی سنگین به سردرختی درختان میوه در سه بخش مرکزی ، خورش رستم و شاهرود این شهرستان شد.
وی با بیان اینکه با توجه به شدت سرمای صبح امروز خلخال میزان خسارات وارده به بخش باغی خلخال رو به افزایش است، اظهار کرد: بر اساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی بارش برف و افت شدید دمای هوا تا پایان روز 27 فروردین ماه به 840 هکتار از باغ های گردو ، 400 هکتار به باغ های سیب و گلابی ، 600 هکتار باغ های درختان میوه هسته دار و در مجموع به یک هزار و 840 هکتار از چهار هزار و 500 هکتار از باغ های میوه این شهرستان خسارت زده و سردرختی آنها را از بین برده است.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با برخورداری از 45 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی که چهار هزار و 500 هکتار آن را باغ های میوه تشکیل می دهند یکی از قطب های بزرگ تولید میوه ارگانیک استان اردبیل است.
بیشتر باغ های میوه این شهرستان بدلیل واقع شدن در منطقه سردسیری هر سال در ماه اردیبهشت ببار می نشینند که در بهار امسال بدلیل گرم شدن زود هنگام هوا درختان میوه یک ماه قبل از موعد مقرر شکوفه زده و ببار نشستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.