به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی سه شنبه در همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر افزود: فروپاشی خانواده ها ، بزهکاری و مزاحمت های اجتماعی و برخی سرقت ها به دلیل اعتیاد به مواد مخدر رخ می دهد.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای آگاه سازی خانواده ها و پیشگری از اعتیاد گفت: باید در راستای اطلاع رسانی از عواقب اعتیاد به خانواده ها تلاش کرده و مسوولان فرهنگی نیز در این زمینه با سمن ها همکاری کنند.
او شخصیت دادن به معتادان بهبود یافته را از جمله اقدامات در راستای فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد موثر دانست و گفت: بی اعتمادی به معتادان بهبود یافته باعث بی انگیزه شدن سایر معتادان نسبت به ترک اعتیاد می شود.
عتباتی بیان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و این موضوع را همه آحاد جامعه می دانند ، ولی باید نسبت به فرهنگ سازی در امر پیشگیری اهتمام ویژه ای توسط مردم و مسوولان صورت گیرد.
اولین همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر شمال غرب کشور با حضور 6 استان به مدت 2 روز در استان اردبیل برگزار شد.
ارائه پنل های علمی و فرهنگی ، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای معتادان بهبود یافته و همچنین سخنرانی های علمی و جامعه شناسانه از بخش های این همایش بود.
/6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.