مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار از افزایش 135 درصدی کشت محصول کلزا در شهرستان بیله سوار خبر داد.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، ربعلی جهانی در بازدید از مزارع کلزا در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: حدود 4 هزار و 100 هکتار از اراضی شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته افزایش 135 درصدی کشت را شاهد هستیم. 
وی افزود: پیش‌بینی می شود امسال بیش از 10 هزار تن محصول دانه روغنی کلزا از  مزارع شهرستان بیله‌سوار برداشت شده و به کارخانه‌های روغن‌کشی حمل شود. 
مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار تاکید کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه کشت محصول دانه‌های روغنی به دلیل کاهش مصرف آب، تناوب زراعی مناسب و پایداری کشت محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو  با تمهیدات انجام یافته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان کشت محصول کلزا در منطقه افزایش یافته است. 
وی اضافه کرد: شهرستان بیله‌سوار از لحاظ تولید دانه‌های روغنی در استان اردبیل مقام ممتازی داشته و از شهرستان‌های پیشرو در کشت محصولات دانه روغنی است و در کلزا که مهمترین محصول برای تناوب با زراعت گندم است، رتبه دوم را در استان دارد. 
جهانی یادآور شد: در راستای مبارزه با آفات محصول کلزا در شهرستان بیله سوار اقدامات ویژه ای انجام شده است و در بیش از 70درصد مزارع مبارزه با آفات کک کزا و علف‌های هرز و سمپاشی مبارزه با پوسیدگی سفید ساقه کلزا به همت کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده است 
به گفته وی درراستای کشت محصول دانه روغنی کلزا در شهرستان 22تن بذور گواهی شده خارجی کلزا در بین کشاورزان توزیع شده است و هزارو 600تن انواع کودهای شیمیایی بویژه سولفات نیز به کشاورزان کلزا کار ارائه شده است. 
مدیریت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیتها و پتانسیل های کشاورزی شهرستان کارشناسان کشاورزی از کشور فرانسه جهت بررسی ظرفیتهای کشاورزی و  همکاری در کشت دانه های روغنی وگیاهان دارویی در منطقه حضور داشتند و از مزارع کشاورزی منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.