به گزارش ایرنا، دکتر قدرت اخوان اکبری روز پنجشنبه در اولین مجمع سلامت استان اردبیل افزود: هم اکنون یک هزار و 800 تخت بستری در بیمارستان های این استان وجود دارد و این تعداد باید تا سال 1400 به بیش از سه هزارو 400 تخت افزایش یابد.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اضافه کرد: با وجود برخی شایعه ها در باره احتمال توقف اجرا، این طرح در تمام مراکز درمانی دولتی اجرا می شود و با تاکید ریاست جمهوری هم تداوم آن قطعی است.
اخوان اکبری درباره کاهش پرداختی مردم با اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل افزود: بیماران بستری قبل از اجرای طرح تحول 33 درصد صورتحساب بیمارستان را پرداخت می کردند که با اجرای این طرح هزینه بستری بیماران به 7.5 درصد کاهش یافته است.
وی افزایش بار مراجعه بیماران به اورژانس بیمارستان ها به میزان 23.92 درصد، افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی به میزان 16.85درصد را از جمله مزایای طرح تحول سلامت اعلام کرد.
وی بیان کرد: انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان های تابعه دانشگاه، انجام حدود 39 هزار و 742 زایمان طبیعی در سال جاری و کاهش 11.5 درصد سزارین در بیمارستان های تابعه دانشگاه از جمله خدمات ارایه شده در چارچوب طرح تحول نظام سلامت می باشد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: با اجرای این طرح و ارتقای هتلینگ بیمارستان ها رضایتمندی مردم از خدمات درمانی در استان به 91 درصد رسیده است.
وی درباره تشکیل مجمع ملی سلامت در استان افزود:این مجمع در سال 95 در کشور تشکیل شده و با دستور ریاست جمهوری مقرر است در استان ها هم با ریاست استانداران شکل گیرد.
اخوان اکبری گفت: جلب مشارکت مردم و سمن ها در سیاست گذاری ارتقا سلامت جامعه ،تامین سلامت جسمی و روحی و آشنا کردن مردم با سبک زندگی درست از جمله اهداف مجمع ملی سلامت می باشد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.