به گزارش ایرنا ، علی مراد اکبری روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین در استان اردبیل افزود: گروهی که توسط سازمان خواروبار جهانی به سرپرستی و مدیریت دکتر ادواردو منصور در کشور حضور دارند قول دادند که سه آزمونه در دشت مغان اردبیل ، استان خورستان و استان ایلام ایجاد کنند.
او گفت: این سه آزمونه به عنوان الگوی موفق و کارآمد در سطح جهانی مطرح خواهد شد و به این وسیله قادر خواهیم بود از تجربیات و حمایت های نهادهای بین المللی از جمله فائو در کشور بهره مند شویم.
وی اظهار کرد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در مجمع بین المللی خاک از متخصصان و مسئولان عالی رتبه سازمان خواروبار جهانی موسوم به فائو دعوت کردند تا ضمن بازدید از طرح های عظیم آب و خاک در کشور همکاری های خود را برای دستیابی بخش کشاورزی کشور به استفاده بهینه از آب کشاورزی و تولید حداکثر محصول در واحد سطح توسعه دهند.
وی افزود: هیات اعزامی از سازمان خواروبار جهانی فائو در مدت اقامت خود در ایران از طرح های 230 هزار هکتاری در غرب و شمال غرب کشور و همچنین طرح 550 هزار هکتاری ایلام و خوزستان بازدید خواهند کرد.
وی یکی از طرح هایی که مورد توجه کارشناسان سازمان خواروبار جهانی فائو قرار گرفته را طرح 46 هزار هکتاری استان اردبیل و آذربایجان شرقی دانست.
او گفت: دلیل حضور کارشناسان سازمان فائو در استان اردبیل این است که طرح عظیم آبرسانی به اراضی پایاب سد خدا آفرین به عنوان یک الگو در سطح جهانی مطرح شود تا بدینوسیله بتوانیم از یافته ها و تحقیقات و تجربیات جهانی متخصصان سازمان فائو در پیشبرد هرچه بهتر اینگونه طرح ها در کشور بهره مند شویم.
وی همچنین افزود: مدیریت مشارکتی با بهره برداران و همچنین پایداری منابع آب و خاک ، استفاده بهینه از آب کشاورزی برای افزایش تولید در واحد سطح ، افزایش بهره وری و افزایش راندمان آبیاری از مهم ترین اهدافی است که در اجرای این طرح ها دنبال می کنیم.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.