به گزارش ایرنا ، بشیر خالقی روز شنبه در مجمع سلامت استان اردبیل افزود: در سال های اخیر بیماری افسردگی در برخی کشورها از جمله ایران افزایش یافته و بنابراین ضروری است اقدام لازم برای پیشگیری از این بیماری صورت گیرد.
وی با اشاره به این که عوامل متعددی در بروز بیماری های روانی نقش دارند، اظهار کرد: اختلالات روانی به دلیل مشکلات اقتصادی ، ناکامی ها و شکست در زندگی، بیکاری، اعتیاد و سبک زندگی در حال افزایش بوده و نیاز است سه قوه برای رفع مشکلات اقتصادی مردم گام های جدی بردارند تا آرامش مردم تامین شود.
وی گفت: متاسفانه جامعه تصور نادرستی از این بیماری دارد و این در حالی است که این بیماری در قالب طیف وسیعی از بیماری ها نظیر اضطراب ، افسردگی، استرس و دردهای جسمی نمایان می شود.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی حمایت دولت از بیماران جسمی و روحی را خواستار شد و گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت گام موثری برای کمک به بیماران برداشته و نیاز است این حمایت ها بیشتر شود .
خالقی درباره کاهش پرداختی مردم با اجرای طرح تحول سلامت افزود: بیماران بستری قبل از اجرای طرح تحول 33 درصد صورتحساب بیمارستان را پرداخت می کردند که با اجرای این طرح هزینه بستری بیماران به 7.5 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به تشکیل مجمع ملی سلامت افزود: نگاه وزارت بهداشت استفاده حداکثری از مشارکت مردم و سلامت جامعه محور است که در این راستا اقدام خوبی انجام شده است.
او با بیان اینکه این رویکرد با هدف توسعه سازمان های مردم نهاد محقق شده ، افزود: تشکیل و راه‌ اندازی مجمع ملی سلامت گام مهم و ارزشمندی در راستای حمایت ‌طلبی و جلب همکاری‌ ها در بهبود نظام سلامت مبتنی بر مشارکت ملی می باشد.
خالقی گفت: تشکیل مجمع سلامت در استان ها هم شروع شده و امید است دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها اهتمام جدی در تشکیل و اجرای این مجمع داشته باشند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای این طرح بدنبال تامین سلامت مردم با مشارکت نهادهای مدنی و محله های شهرها است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.