به گزارش ایرنا، حامد عابدین‌زاده روز شنبه در انتخابات انجمن ناشنوایان استان اردبیل با بیان اینکه مهمترین اولویت انجمن برطرف کردن دغدغه ناشنوایان است افزود: پیگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته و امید است با حمایت مسئولان دولتی مشکلات موجود برطرف شود.
وی عمده مشکلات این قشر را کمبود اشتغال ، آموزش و برخی مسایل فرهنگی بیان کرد و گفت: در حال‌حاضر مراکز خدمات فرهنگی ، شنوایی و آموزشی در انجمن با همکاری دانشکده علوم توانبخشی راه‌اندازی شده است .
وی با اشاره به برگزاری کلاس های سوادآموزی ویژه ناشنوایان و برگزاری کلاس های آموزشی زبان اظهار کرد: استفاده از استادان مجرب و تحصیلکرده برای آموزش ناشنوایان مبنای کار است.
عابدین‌زاده ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان فضای اشتغال برای ناشنوایان فراهم گردد تا این قشر نیز بتوانند همانند اقشار مختلف دغدغه و نگرانی تامین زندگی نداشته باشند.
مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی انجمن ناشنوایان استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود با حمایت دستگاه های مربوطه از جمله استانداری، فرمانداری، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای شهر مشکلات ناشنوایان برطرف‌شود.
سمیه محمدعلیزاده ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال برای ناشنوایان را اولویت اصلی دانست و افزود: تحقق این امر نیازمند حمایت مسئولان و خیرین استان است.
وی بیان کرد: در حال‌حاضر بیش از پنج هزار ناشنوا در استان اردبیل وجود دارد که با مشکلاتی از قبیل اشتغال، و نبود برخی خدمات اصلی مواجه هستند .
مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل افزود: ناشنوایان همانند اقشار مختلف حق دارند از خدمات مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار باشند تا بدون دغدغه در جامعه به ایفای نقش بپردازند.
محمدعلیزاده مهمترین اهداف راه‌اندازی انجمن ناشنوایان استان را بررسی و پیگیری مطالبات ناشنوایان ،ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و برگزاری جلسات هم‌اندیشی اعلام کرد .
انتخابات ناشنوایان استان اردبیل با حضور هیات امنا برگزار شد که در نتیجه سیده زینب سیدبرقی به عنوان رئیس هیات مدیره، میلاد جعفری به عنوان نائب رئیس، سمیه محمد علیزاده به عنوان مدیر عامل، حسین صداقت به عنوان بازرس و رضا صفرنژاد به عنوان خزانه دار انجمن خانواده ناشنوایان استان اردبیل به مدت پنج سال انتخاب شدند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.