رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی کلینیگ دندانپزشکی بیمارستان امام رضا(ع) این مجموعه از 20 شب تا 8 صبح خدمات شبانه دندانپزشکی به هموطنان ارائه می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در مراسم تجلیل از دندانپزشکان در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت دهان و دندان و جلوگیری از بیماری‌ها و پوسیدگی‌های دندان همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی خدمات متنوعی را به مراجعین ارائه می‌کنند که در این بین برنامه‌های پیشگیرانه بسیار موثر و راهگشا بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه آموزش و پیشگیری سعی داریم تا با در نظر گرفتن خطر پوسیدگی دندان مراقبت‌ها از دهان و دندان و همچنین برنامه خودمراقبتی را رد سنین کودکی مورد توجه قرار دهیم که در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش سال‌هاست که طرح سلامت دهان و دندان به شکل وسیع و گسترده اجرایی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل به راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی در 6 سال اخیر اشاره کرد و گفت: در کلینیک ویژه و تخصصی دانشکده علوم پزشکی ما با کمک 37 نفر از دندانپزشکان متخصص و فوق تخصص و 22 پرستار فعالیت‌های متنوعی را ارائه می‌کنیم.
اخوان اکبری بیان کرد: در این دانشکده در حال حاضر در رشته‌های تخصصی جراحی لثه، جراحی اطفال، ترمیم ریشه و ... خدماتی را به هموطنان ارائه می‌کنیم که با دارا بودن 71 دستگاه تخصصی و سه مجموعه رادیوگرافی سعی در ارائه خدمات تخصصی به هموطنان داریم.
وی افزود: در سال گذشته 14 هزار نفر با مراجعه به این دانشکده و 17 هزار نفر نیز با مراجعه به کلینیک‌های ویژه و تخصصی از خدمات این مجموعه بهره‌مند شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تعطیلی شبانه مراکز تخصصی و کلینیک‌های دندانپزشکی را در ارائه خدمات به هموطنان یادآور شد و تصریح کرد: در کلینیک تازه افتتاح شده امام رضا(ع) برای جبران این خلا از ساعت 20 شب تا 8 صبح خدمات دندانپزشکی به هموطنان ارائه می‌شود.
اخوان اکبری در پایان گفت: استان اردبیل در فعالیت‌های این حوزه به ویژه برنامه‌های آموزشی و خودمراقبتی جزو استان‌های پایلوت موفق کشور بوده که این اقدامات نتایج مثبت و مناسبی را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.