به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، بارش برف و کاهش دمای هوا در حالی که بیشتر درختان میوه در مناطق مختلف خلخال شکوفه زده و ببار نشسته اند، موجب وارد شدن خسارت به سردرختی درختان میوه شد که میزان خسارات وارده به بخش باغی این شهرستان از سوی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در حال بررسی است.
رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف در مناطق مختلف این شهرستان افت قابل ملاحظه دمای هوای منطقه را بدنبال داشته است.
فرامرز فرض الله پور افزود: دمای هوای خلخال صبح امروز به یک درجه بالای صفر رسید که این میزان نسبت به حداقل دمای روز گذشته 3 درجه و در مقایسه با حداکثر دمای روز جمعه 18 درجه کاهش نشان می دهد.
به علت بارش برف و لغزندگی جاده در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم 2 دستگاه خودرو پراید و پژو 405 با هم برخورد کردند که در اثر این حادثه 2 نفر از سرنشینان 2 خودرو مصدوم و روانه بیمارستان شدند.
علت این حادثه وجود مه غلیط ، لغزندگی سطح جاده و عدم توجه راننده پراید به جلو در جاده مه آلود ، لغزنده و انحراف به چپ راننده این خودرو از مسیر اعلام شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، چهار هزار و 500 هکتار از مجموع 45 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی خلخال را باغ های میوه تشکیل می دهند که باغ های گردو با مجموع 2 هزار و 500 هکتار بیشترین سطح باغ های میوه این شهرستان را شامل می شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.