به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: فرهنگ تاثیر بسیار عمیقی در اقتصاد دارد ، تمام کشورهای پیشرفته از طریق فرهنگ و مدنیت بزرگ به پیشرفت رسیده اند.
او گفت: احساس های جمعی ، تقدیم سعادت جمعی بر رفاه فردی ، پاکدستی ، راستگویی ، وفای به عهد ، وجدان کاری ، نظم و دقت در وقت و ادای امانت سرمایه ای بالاتر از چاه های نفت است و این فرهنگ باید در کشور نهادینه شود.
وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در کشور اظهار کرد: دشمنان قسم خورده اعلام کردند که ریال ارزش خود را از دست می دهد و لازم است آن را به دلار تبدیل کنید و متاسفانه برخی در داخل تحت تاثیر آن قرار گرفته و برای تبدیل ریال به دلار، صف کشیدند.
وی گفت: این در حالی است که در دراز مدت اختلال بازار ارز به ضرر خود تبدیل کنندگان است و فقط متمولین بزرگ از آن سود می برند.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سفر خود به کشور ترکیه تشریح کرد: این هفته با دعوت علویون آناتولی در آنکارا حاضر و در کنفرانس 2 هزار نفری علویون که به نام اردبیلی ها و برای پرده برداری از دانشنامه موسوم به اردبیلی ها برگزار شد، شرکت کردم.
آیت الله عاملی همچنین از ملاقات و مذاکرات خود با سفیر ایران در ترکیه و لزوم گسترش مراودات اقتصادی استان اردبیل با ترکیه خبر داد و افزود: در آینده نزدیک برخی از تجار ترکیه به اردبیل سفر خواهند کرد.
وی همچنین به ملاقات خود با رئیس شورای دینی سازمان دیانت جناب اکرم کلش اشاره کرد و گفت: در این دیدار، مصالح کلان امت اسلامی مطرح و نوع تعامل سازمان دیانت با علویون مورد بحث قرار گرفت.
او در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و روز ارتش از مقام بلند و رفیع بزرگ افتخار نیروهای مسلح و از هیبت و صلابت و نقش استثنایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در امنیت کشور تجلیل کرد.
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.