شهامت هدایت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های قبل 38 کیلومتر مسیر اردبیل - نمین درخت کاری شده است که حفاظت و نگهداری از درختان به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.
وی بیان کرد: روزهای اخیر در مورد تخریب و یا خشک شدن درختان مسیر اردبیل- نمین در فضای مجازی شایعه پراکنی شده که کذب محض است .
وی گفت: گونه هایی از درختان ون،افرا ،کاکیا و سنجد در بزرگراه اردبیل- نمین کشت شده که به دلیل سردی هوا هنوز شکفته نشده و شهروندان احساس می کنند خشک شدند در حالی که شکفته شدن این گونه ها زمان بر و بستگی به شرایط جوی دارد .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کاهش 25 درصدی تخریب منابع طبیعی و مراتع در روز 13 فروردین خبر داد و گفت: در روز طبیعت به همت و تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان پیشگیری شد.
هدایت افزود: در سال جاری تنها 2 مورد آتش سوزی در جنگل‌ اتفاق افتاد که در اسرع وقت و با بهره‌گیری از تمام نیروها نسبت به اطفای حریق در جنگل‌ ها اقدام شد .
وی درباره رفع تداخل و حل اختلاف در عرصه ملی و زراعی اظهار کرد: یکی از وظایف اساسی سازمان جنگل ها و مراتع کشور رفع تداخل و حل اختلاف در عرصه ملی و زراعی است و در این استان نیز با جدیت پیگیری می شود.
او گفت: کمیته تداخل در برخی از شهرستان های استان فعالیت خود را شروع کرده و در دیگر شهرستان ها نیز این موضوع با جدیت دنبال می شود و اگر نقشه های اصلاح اراضی در اسرع وقت به منابع طبیعی تحویل داده شود کارشناسان فنی این اداره کل با تطبیق آن با اراضی منابع طبیعی اراضی تداخل را به راحتی شناسایی خواهند کرد.
وسعت جنگل های استان اردبیل با احتساب بیشه زارها و درختچه زارها 63 هزار و 153 هکتار است که در سه ناحیه رویشی خزری (هیرکانی) - ارسبارانی و ایرانی ، تورانی واقع شده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.