به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی استان اردبیل ، صیاد اسماعیلی روز چهارشنبه افزود: این کمپ در یک هزار و 200 متر مربع و در مجاورت دریاچه مصنوعی شهید آیت الله غفاری احداث می شود.
او به ایجاد سرویس بهداشتی، نمازخانه و آلاچیق به تعداد 10 مورد در این کمپ اشاره و بیان کرد: به دلیل قابلیت گردشگری کشت و صنعت مغان ایجاد کمپ برنامه ریزی شده است.
وی اظهار کرد: به منظور ایجاد این کمپ در سال گذشته 2 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و با رایزنی با فرماندار پارس آباد تخصیص اعتبار در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.
اسماعیلی افزود: منطقه نمونه گردشگری کشت و صنعت مغان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان پارس آباد است که همه ساله مقصد سفر خیل عظیمی از گردشگران است.
او تاکید کرد: مجاورت با دریاچه مصنوعی و همچنین مناطق جنگلی و منطقه گردشگری قیرخ پله (40پله) موجب شده تا ایجاد زیرساخت های گردشگری و رفاهی در دستور کار قرار بگیرد.
پارس‌ آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
اولتان قلعه سی در 12 کیلومتری پارس آباد و در حاشیه رود مرزی ارس (آراز) ، تپه نادر از تپه‌ های باستانی و تاریخی شهرستان پارس آباد و محل تاجگذاری نادرشاه افشار در اصلاندوز مغان ، گورستان‌ های قدیمی ، سد (بند) میل مغان ، تالاب تپراق کندی و نیز آثار باستانی متعدد از جمله گورستان بران علیا ، تپه گوزللی ، قربان تپه سی ، تپه غیب‌ علی(اسلام‌آباد قدیم) ، آق توره در روستای تازه کند جدید ، تاراتوره در روستای تکله ، پل خدا آفرین ، جاذبه طبیعی جنگل کنار رود ارس (روستا پیرایواتلو، دوست کندی) ، جنگل گوشلو ، جنگل کنار چهل پله شهرک ، مراتع جلگه مغان و آلاچیق عشایر و صنایع ‌دستی عشایر و روستاییان از دیدنی های پارس آباد مغان است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.