علی اکبر پور فتح الله روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ سازی در اهدای خون به خوبی در کشور انجام شده و پارسال 2 میلیون و 800 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 2 میلیون و 100 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با بیان اینکه پارسال 700 هزار نفر مراجعه کننده در کشور در چرخه اهدای خون پذیرفته نشدند، اظهار کرد: به همین علت سال گذشته نسبت به سال 95 افزایش اهدای خون در کشور نداشتیم زیرا که کاهش ضایعات خون، اهدای خون سالم و اهدای خون به روش محافظه کارانه از الویت های سازمان انتقال خون ایران بوده است.
وی بیان کرد: شاخص اهدای خون در ایران 27 به ازای هر هزار نفر می باشد در حالی که این رقم در سایر کشورها با شاخص توسعه متوسط 13 واحد به ازای هر هزار نفر است و به عبارتی بیش از 2 برابر آن کشورها در ایران مردم خون اهدا می کنند.
رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت: در سال گذشته سه میلیون و 600 هزار فرآورده خونی در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور توزیع شده است.
پور فتح الله با اشاره به اینکه پارسال به علت تعرفه گذاری ضایعات خون در کشور کاهش چشمگیری داشته است، افزود: سال گذشته ضایعات در کشور کمتر از یک درصد بوده است.
وی اظهار کرد: با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون کلنگ احداث ساختمان جدید انتقال خون استان اردبیل با زیر بنای سه هزار متر مربع در آینده نزدیک به زمین زده خواهد شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.