بهروز ندایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دیدار اخیر استاندار اردبیل با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت زیر ساخت و حمل ونقل بر تسریع عملیات اجرایی طرح راه آهن تاکید و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و استانداری تامین اعتبار مورد نیاز را به صورت مشترک برنامه ریزی کنند.
وی با بیان اینکه در این دیدار مشکلات موجود طرح راه آهن مورد بررسی قرار گرفته و راهکار های لازم برای رفع این مشکلات مطابق با برنامه زمان بندی ارایه شد تاکید کرد:
تکمیل این طرح یکی از خواسته های مردم بوده و مسئولان استان مصمم به اجرا و بهره برداری آن در این دولت هستند.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح بین 43 تا 46 درصد ارزیابی شده است، افزود: امسال یک هزارو 50 میلیارد ریال اعتباربرای این طرح اختصاص می یابد، ضمن اینکه 300 میلیارد ریال با پیگیری نمایندگان استان در مجلس و 2هزار میلیارد ریال اعتبار نیز از صندوق توسعه ملی برای شتاب بخشیدن به امور در این طرح پیش بینی شده است.
ندایی درباره تامین اعتبار راه های اصلی استان نیز گفت: در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی تخصیص اعتبار راه اردبیل- مشگین شهر ، اردبیل -سرچم و رضی- گرمی مورد تاکید قرار گرفت.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد گفت: این طرح نیز در حال مطالعه بوده و در بودجه سال 97 علاوه بر مطالعه ،اجرای آن نیز پیش بینی شده است.
ندایی اضافه کرد: مسیر راه آهن اردبیل - پارس آباد به گونه ای طراحی خواهد شد که تمام شهرستان های شمالی استان از جمله مشگین شهر ، گرمی ، بیله سوار و پارس آباد را تحت پوشش قرار دهد.
طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر در 12 قطعه در حال اجراست، این طرح دارای 24 دستگاه تونل به طول 23.8 کیلومتر، چهار کیلومتر پل و 10 دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر می باشد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.