مسکن مهر پروژه‌ عظیمی بود که بعد از گذشت 6 سال از استقرار دولت تدبیر و امید نه تنها به طور کامل تکمیل نشده بلکه هر سال وعده‌های عجیبی برای تکمیل و بهره‌برداری کامل آن در استان اردبیل به گوش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، با مراجعه به تاریخچه مسکن مهر که از دولت نهم و دهم استارت آن زده شده و با وجود هزاران مشکل بسیاری از متقاضیان آن همچنان چشم انتظار پایان این پروژه هستند تا بالاخره تکلیف سرپناهشان مشخص و وعده تامین مسکن به سرانجام برسد.

در استان اردبیل نیز به رغم وعده استاندار قبلی و چندین مدیر حوزه راه و شهرسازی در به نتیجه رسیدن مساکن مهر همچنان شاهد بلاتکلیفی بسیاری از این واحدها هستیم که به دلیل اختلاف بین پیمانکار پروژه و راه و شهرسازی و ضلع دیگر که خود متقاضی است هنوز بسیاری از واحدها تحویل داده نشده و یا قسط بندی تسهیلات آن به تاخیر و تعویق افتاده است.

مسکن مهر که دستپخت دولت‌های گذشته است به رغم وعده مدیران دولت تدبیر و امید در به سرانجام رساندن آن و ایراد و اشکالی که بارها وزیر راه و شهرسازی به آن گرفته همچنان در پیچ و خم مراحل اجرایی به سر می‌برد به طوری که هم اکنون بسیاری از واحدهای مسکن مهر در استان اردبیل یا بلاتکلیف به حال خود رها شده و یا در برخی از شهرها نیز بلامتقاضی است.

براساس آخرین اظهارنظر مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از 41 هزار و 400 واحد سهمیه استان اردبیل بیش از 85 درصد تحویل متقاضیان شده و مابقی نیز قرار است طی سالجاری به مرحله واگذاری برسد.

محبوب حیدری مدعی است؛ اکثر صاحبان مسکن مهر حتی قسط بندی تسهیلات بانکی خود را انجام داده و در حال پرداخت آن هستند در حالی که به نظر می‌‌رسد حداقل 8 هزار واحد از مساکن مهر استان اردبیل هنوز تکمیل و تحویل متقاضیان به صورت قطعی نشده است.

در دو سال گذشته اختلاف بین راه و شهرسازی و پیمانکاران سبب شده تا پرونده مساکن مهر سر از مراجع قضایی درآورد که هنوز رای صادره در این زمینه نامعلوم است و در این باب پیمانکاران روی ادعاهای خود اصرار دارند در حالی که مسکن و شهرسازی به عنوان متولی این بخش حرف‌ها و ادعاهای خود را مطرح می‌کند.

در این بین نه تنها حق و حقوق متقاضیان مسکن مهر نادیده گرفته شده بلکه این متقاضیان باید در تقسیط بانکی تسهیلات پرداخت شده جور برخی بی‌تدبیر‌ی‌ها را بکشند که به نظر می‌رسد از حوزه مسئولان اجرایی و اداری به جد و به شدت ملموس و عینی به نظر می‌رسد.

با گذشت 6 سال از وعده‌هایی که دولتمردان در استان اردبیل داده‌اند و گذشت 8 سال از زمان شروع اجرای این پروژه به نظر می‌رسد 14 سال زمان برای خانه‌دار شدن یک جوان ایرانی مدت کمی نبوده و این از شاهکارهای مدیریتی در استان اردبیل محسوب می‌شود
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.