به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز دوشنبه در آئین افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و شرکت ساماندهی حمل مسافر و بار همراه مسافران در بیله سوار افزود: در این مدت سه هزار و 860 نفر در مراکز اقامتی این شهرستان از جمله هتل ، مهمانپذیر ، مسافرخانه و مراکز اسکان فرهنگیان اقامت کردند.
به گفته او ، وجود مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و مقبره شاه عباس در استان اردبیل که مورد علاقه مردم جمهوری آذربایجان است و همچنین قابلیت های استان و منطقه در مورد توریسم پزشکی و توریسم سلامت فرصت مناسبی است تا انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با همکاری جوامع تاسیسات اقامتی و مجتمع های آبدرمانی در زمینه ارائه بسته های سفر مناسب برای ورود گردشگران به استان اقدام کنند.
همچنین با حضور حسین زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل ، طرح احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بیله سوار با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی بخش خصوصی و اختصاص اعتبار بیش از 13 میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی افتتاح شد.
شرکت ساماندهی حمل مسافر و بار همراه مسافران در گمرک و پایانه مرزی بیله سوار هم با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون ریال و با اشتغال زایی 65 نفر به بهره برداری رسید.
این طرح برای اولین بار گمرک و پایانه شهرستان بیله سوار اجرا می شود و جزو طرح های نوین برای ارائه خدمات به مسافران می باشد.
معاون استاندار اردبیل در جریان سفر به بیله سوار مغان از طرح تبدیل یک هزار هکتار از اراضی دیم به سیستم آبیاری مدرن در بخش جعفرآباد بازدید کرد ، تعاونی قزل سنبل جعفرآباد با مشارکت 129 نفر از بهره برداران که 85 درصد سهم توسط دولت ارائه می شود و 15 درصد توسط آورده شخصی بهره برداری خواهد شد و حدود 260 میلیارد ریال برای توسعه این تعاونی هزینه خواهد شد که با پیشرفت 44 درصدی در حال انجام است.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک و پایانه مرزی استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد.
مزار سربازان گمنام ، تپه دمیرچی ، شهر کندویی روستای پتلقان ، درخت چنار ، شکارگاه های خروسلو ، قیز قلعه سی ، کشتزار های دانه های روغنی و غلات ، کاروانسرای مخروبه در منطقه شورگل خروسلو ، بازارچه مرزی و پارک تپه نرگس از آثار دیدنی بیله سوار مغان است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.