علی رحمتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق ثبت دستگاههای تردد شمار در 6 جاده ورودی و خروجی استان اردبیل مجموع خودروهای ورودی به استان از 23 اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم امسال 623 هزار و 707 دستگاه و خودروهای خروجی نیز 574 هزارو 400 دستگاه بوده است.
وی افزود: در نوروز پارسال مجموع تردد در جاده های استان 971 هزارو 971 دستگاه خودرو بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: امسال در این مدت همچنین هفت میلیون و 287 هزار جابجایی مسافر در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 20.4 درصد افزایش داشته است.
رحمتی با بیان اینکه 60 دستگاه ثبت تردد در 6 جاده ورودی و خروجی استان نصب شده، اضافه کرد: جاده های اردبیل - آستار، اردبیل - سرچم، سراب - نیر، خلخال - اسالم ، اهر مشگین شهر جاده های پر تردد استان می باشند.
وجود بیش از 1500 اثر تاریخی به صورت محوطه ها، تپه ها، پل ها، بناها و قلعه ها در جای جای استان از جمله محوطه تاریخی پیرازمیان در مشگین شهر و گیلوان در شاهرود خلخال ، تپه تاریخی نادر اصلاندوز و آناهیتا در سرعین ، پل پردیس در شهرستان کوثر و هفت چشمه در اردبیل ، بقاع شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ جبرائیل و مجموعه بزرگ بازار تاریخی اردبیل و قلعه های اولتان در پارس آباد ، قهقهه در مشگین شهر و قیزقلعه از جمله قابلیت های گردشگری این استان است.
دریاچه شورابیل ، دریاچه نئور ، شهر گردشگری سرعین ، پیست اسکی آلوارس ، شرکت طبیعت سبز پارس ، سردابه ، ویله درق، محوطه باستانی کنزق ، کلخوران ویند و دربند هیر در شهرستان اردبیل ، دهکده توریستی سبلان، حاشیه سد یامچی، آبگرم ایلانجق، مجتمع توریستی تفریحی سقزچی، منطقه گردشگری قره شیران، غارهای روستای گلستان و بولاغلار نیر در شهرستان نیر، محیط پیرامون دریاچه کشت و صنعت، تالاب روستای تپراق کندی و ساحل رود ارس در شهرستان پارس آباد از جمله مناطق گردشگری نمونه استان هستند.
علاوه بر این داش حمام، غار یخگان و مجتمع تفریحی آب معدنی گیوی در شهرستان کوثر، خیاو تا گردلوی، قوتور سویی، شابیل، قینرچه، ایلاندو و منطقه گردشگری شیروان دره سی در مشگین شهر، جنگل های آلادیزگه و فندقلو در شهرستان نمین، ازناو، امامزاده عبدالله کلور و منطقه نمونه گردشگری الماس در خلخال و جنگل های آنی سوفلا، منطقه گردشگری ییلاقی داش دیبی و سد گیلارلو در گرمی دیگر مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل می باشند.
این جاذبه ها همه ساله میلیون ها گردشگر را به خود جلب می کنند ، آماری که از سوی مسوولان استان اردبیل درباره تعداد گردشگران ارائه می شود سالانه بیش از 6 میلیون گردشگر را شامل می شود اما برخی مقام های استانی نیز این آمار را تا 10 میلیون نیز تخمین می زنند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.