به گزارش ایرنا ، این فرمانداری اعلام کرد: پل معلق پیر تقی به طول 165 متر و به سفارش شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران در سال 88 و صرفا برای تردد پرسنل وکارگاه سدپیرتقی طراحی و ساخته شده است.
در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه در عکس هایی منتشره در فضای مجازی مشاهده می شود که این پل چوبی بسیار بیشتر از حد مجاز مورد استفاده و بار گذاری قرار گرفته وازسویی دیگر به عنوان جاذبه گردشگری معرفی می گردد.
با توجه به نبود ارزیابی ها ی ایمنی و فقدان نظارت، استفاده ازاین بنای غیراستاندارد آن‌هم در منطقه‌ای سخت‌گذر، کاری بسیار خطرناک بوده وتابلو عدم شنا وتردد از پل درمحل مربوطه نصب گردیده است.
فرمانداری کوثر با تاکید بر اینکه تردد از روی این پل غیراستاندارد برای گردشگری خطرهای جانی و مالی دارد از اهالی ، گردشگران ومسافران خواسته است تا به هیچ وجه از آن پل به عنوان جاذبه گردشگری استفاده ننمایند.
به گزارش ایرنا ، بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر نیز در تماس با مسئولان وزارت نیرو ونماینده پیمانکارمطالعاتی سد پیر تقی ‌با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و احتمال هجوم گردشگران برای استفاده از این پل ، ‌خواستار ایمن سازی و اتخاذ تدبیر در این باره شده است.
پل پیر تقی در محل اتصال دو رودخانه' گیوی چایی' و ' قزل اوزن' با 160 متر طول ساخته شده و ارتفاع آن از رودخانه به 60 متر می رسد.
شهرستان کوثر در 85 کیلومتری جنوب اردبیل واقع می باشد.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.