رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشتار روزانه ۱۱۰ تن مرغ در اردبیل خبر داد.

خلیل نیکشاد در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت در استان اردبیل سالانه ۲۵ کیلوگرم است و میزان تولید این فرآورده ۴۰ هزار تن می باشد که ۱۰ هزار تن مازاد تولید آن به استان های همجوار و کشورهای همسایه صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ایام تعطیلات نوروزی و ورود مسافران و گردشگران به استان واحدهای کشتار دام طیور به صورت شبانه روزی و بی وقفه فعال هستند تا برای تامین نیاز گوشت مرغ و گوشت قرمز میهمانان و مردم استان مشکلی ایجاد نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اردبیل ظرفیت کشتار مرغ در کشتارگاه های فعال ۱۱۰ هزار تن در روز می باشد که یک مورد کشتارگاه مجهز به لاین یک کشتارگاهی می باشد.

نیکشاد تصریح کرد: لاین کشتارگاهی موجود این امکان را فراهم می سازد که لاشه مرغ های کشتار شده در یک استاندارد وزنی به صورت اتوماتیک جداسازی و روانه بازار مصرف شوند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک هزار و ۳۵۰ تن میوه شب عید شامل پرتقال و سیب در سطح استان توزیع شده و در برخی غرفه ها به منظور تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت توزیع میوه ادامه دارد که امیدواریم در سال حمایت از کالای ایرانی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جدید شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.