نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها گفت: با رایزنی‌هایی که در سطح ملی داشتیم و قول مساعد معاون اول رئیس جمهور قرار است شوراهای شهرستان و روستاها حق‌الزحمه دریافت کنند.     به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، غلامرضا ضیایی در جلسه هم‌اندیشی شورای اسلامی استان اردبیل با شوراهای شهرستان سرعین اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور قول مساعد داده تا در بودجه 97 این خواسته و مطالبه به حق منتخبین مردم را در پارلمان‌های محلی برآورده کند که در ماه‌های آینده انتظار می‌رود این حق‌الزحمه‌ها پراخت شود. 
وی خاطرنشان کرد: ما در شورای عالی استان‌ها در یک تعامل و همفکری سعی می‌کنیم تا نارسائی‌های پیشین در حق شوراهای شهرستان، بخش و روستا برطرف شده و اعضای این شوراها از حق و حقوق واقعی و جایگاه مناسب بهره‌مند شوند. 
عضو شورای شهر نیر افزود: در این زمینه منابعی پیشنهاد شده و قطعا بخش عظیمی از این منابع تخصیص پیدا می‌کند تا همکاران پرتلاش ما در شوراهای شهر و روستا بتوانند از این مزایا استفاده کنند. 
ضیایی به قابلیت بی‌نظیر سرعین در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سرعین قلب گردشگری ایران است در این باب باید بهترین و شاخص‌ترین برنامه‌ها در حوزه رنگ‌آمیزی و بهبود سیمای شهری و نورپردازی‌ها اجرایی و عملیاتی شود تا این شهر به عنوان الگوئی برای سایر مناطق محسوب شود. 
وی ادامه داد: نام و توان سرعین فراتر از مرزها رفته و به یقین در چنین شرایطی است که ما می‌توانیم از منابع مختلف برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سرعین استفاده کنیم. 
عضو شورای شهر نیر تصریح کرد: ما در شهرستان نیر به دلیل مجاورت با سرعین سعی می‌کنیم از برخی الگوهای موفق این شهر در حوزه‌های عمرانی و خدماتی استفاده کنیم تا به مانند شهر سرعین نیر هم در مسیر رشد و توسعه و تکامل قرار گیرد.     توانمندی گردشگری روستایی نادیده گرفته شده است
در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان سرعین گفت: ظرفیت‌های عظیم گردشگری در مناطق روستایی نادیده گرفته شده  است در حالی که از این محل می‌توان منبع درآمد عظیمی را به دست آورد. 
سلیمانی شهرستان سرعین به 18 هزار و 800 نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و سبلان است و ما هر ماه دو جلسه در شورای شهرستان با حضور شوراهای شهر و روستا برگزار می‌کنیم تا با توجهی که فرماندار سرعین به توان و ظرفیت شوراها دارند بتوانیم در بهترین شرایط کارها را به پیش بریم. 
وی از برگزاری دوره آموزشی برای اعضای شوراها و نشست مشترک با مسئولان شهرستان در روز ملی شوراها خبر داد و خاطرنشان کرد: با عنایت فرماندار سرعین اتاق کاری در فرمانداری در اختیار ما گذاشته شده و ما به سرعت و طی روزهای آینده بودجه شورای شهرستان را تهیه و تحویل شورای استان خواهیم داد. 
رئیس شورای اسلامی شهرستان سرعین افزود: کمیته تطبیق و هیئت حل اختلاف در سریعترین زمان به پرونده‌های ارجاعی رسیدگی می‌کنند و سعی‌شان بر این است تا در کمترین فرجه زمانی کارهای محوله را به انجام برسانند. 
سلیمانی ضرورت حضور رئیس شورای شهرستان در جلسات شورای اداری و فرهنگ عمومی و حضور اعضای شورای شهرستان در جلسات برگزار شده در فرمانداری‌ها را به عنوان یک کارشناس و صاحبنظر خبره یادآور شد و بیان کرد: ما تاکنون دو جلسه با بیش از 100 دهیاری برگزار کردیم و قطعا در همایش مشترکی که در آینده نزدیک خواهیم داشت سعی مان بر این خواهد بود تا با حضور روسای ادارات بتوانیم خواسته‌ها و مطالبات به حق اعضای شورای شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها را مورد توجه قرار دهیم. 
وی احصای مشکلات شهرها و روستاها را در کنار پیگیری‌ها برای حل مشکلات زیرساختی یادآور شد و ادامه داد: سرعین از ظرفیت بی‌نظیر گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی و آب‌های گرم برخوردار است اما در بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری روستائی هیچ توجه و سرمایه‌گذاری انجام نشده است. 
رئیس شورای اسلامی شهرستان سرعین‌ تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری باید در این منطقه مورد توجه قرار گیرد و به رغم برخی اظهارنظرهایی که مسئولان مشگین‌شهر داشتند ما هیج رقابتی را با مشگین در حوزه جذب گردشگر نداریم چرا که جایگاه سرعین بسیار بالاتر و متفاوت‌تر از سایر مناطق این استان است. 
سلیمانی توجه به جاده‌های روستایی و ترمیم جاده‌های شهری و بین مزارع را در کنار توسعه پیست اسکی آلوارس و اصلاح جاده ارجستان به عنوان قتلگاه دوم بعد از جاده مغان و بازنگری در طرح‌های هادی را بسیار ضروری اعلام کرد. 
وی در پایان گفت: در یک برنامه بلند مدت و کوتاه مدت می‌توان از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری کرده و در یک برنامه میان‌مدت و بلند مدت می‌توانه به اهداف مورد نظر در توسعه سرعین دست یافت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.