استاندار اردبیل به ضرورت مورد توجه قرار گرفتن شایسته‌سالاری، تعهد و تخصص در انتصابات تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در آخرین جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه مدیران و زیرمجموعه‌های آنها در جایگاه مدیریتی باید با انگیزه بیشتر و تلاش مضاعف در سال آینده حرکت تحول آفرینی را در پیش بگیرند، گفت: باید به کار تیمی و دسته‌جمعی اعتقاد داشته باشیم و هدف‌گذاری ما افزایش بهره‌وری باشد چراکه با کار کیفی و دسته‌جمعی می‌توان با تلاش پرسنل اداری به این اهداف دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه با کار عادی نمی‌توان به توفیق دست یافت بلکه باید دنبال کارهای نو و خلاقانه بود، اظهار داشت: ما ظرفیت‌های زیادی در استان داریم و به رغم کمبود اعتبارات عمرانی باید از تسهیلات با نرخ 10 درصد استفاده کرده تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر زمینه عمران و آبادانی و اشتغال مولد را به خوبی فراهم کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: نباید ارتباط سه یا چهار دستگاه با بخش خصوصی را اعم از صنعت، معدن، تجارت، گردشگری و کشاورزی محدود کرد بلکه بهتر است در افق 1400 با یک برنامه مناسب تمام ادارات به سمتی حرکت کنند تا در همه بخش‌ها اتفاقات ارزشمندی رخ دهد.

بهنام‌جو توجه به کار دسته‌جمعی و روحیه انتقادپذیری و تفویض اختیار مدیران را به زیرمجموعه‌ها یادآور شد و تصریح کرد: اصلا شایسته نیست که در برخی از ادارات به خاطر برخی سوءاستفاده‌ها، دستگیری‌ها و ورود مقامات قضایی را شاهد باشیم که امسال در چند اداره چنین اتفاقاتی رخ داد که برازنده دستگاه اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی اضافه کرد: حتی از بین 100 تا 150 دستگاه اجرایی در استان بروز یک مورد تخلف این چنینی معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی مراقبت ویژه‌ای را در این زمینه انجام دهند و با جدیت با تخلفات احتمالی در همان مراحل اولیه برخورد کنند. وی لازمه این کار را نظارت مستمر و ارتباط قوی مدیران با کارکنان و زیرمجموعه‌های آنها خواند و خاطرنشان کرد: باید ملاقات‌ها زیاد و به شکل مستمر انجام شود تا پرسنل درددل و مشکلات خود را با مدیران مطرح کنند تا به خاط کوچکترین مشکلات مالی و معیشتی کارمند و یا کارشناسی نتواند دچار انحراف شود. استاندار اردبیل با بیان اینکه در انتصابات باید شایسته‌سالاری مورد توجه قرار گرفته و تعهد و تخصص در اولویت باشد، ابراز داشت: باید مدیران در سطح استان و شهرستان‌ها با دقت کاری را انجام دهند تا کوچکترین انحراف و تخلف از قانون و مقررات اتفاق نیفتد و به نوعی روحیه توصیه‌پذیری نداشته باشند و در صورت خطای کارشناسان و پرسنل برخوردها به موقع و به هنگام باشد. بهنام‌جو از کاهش جلسات در سال آینده و در نقطه مقابل توجه جدی به کارهای کارشناسی و عملیاتی خبر داد و ابراز داشت: بسیاری از جلسات باید ادغام شود و ما وقت خود را صرف کارهای اجرایی و عملیاتی کنیم تا بدبینی مردم نیز به جلسات و خروجی احتمالی آنها به حداقل برسد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.