مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: به مانند شهر قم که در قالب یک طرح مناسب زنان مطلقه به ازدواج مجدد روی می‌آورند باید با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به ویژه تبلیغات اسلامی زمینه اجرای این طرح در استان اردبیل فراهم آید.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین دشتی در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: باید تابوی این موضوع که زنان طلاق گرفته باید تا آخر عمر ازدواج نکنند شکسته شود چرا که با ازدواج مجدد بانوان مطلقه باید به سمت توانمندسازی آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از 40 هزار زن سرپست خانوار 14 هزار مورد از آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند و 2 هزار نفر از آنها نیز از بیمه‌های حمایتی دولت و تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل‌ با بیان اینکه تامین سلامت زنان طلاق گرفته و سرپرست خانوار به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: کمیته امداد سه سال است که روی طرح حمایت از ازدواج مجدد بانوان مطلقه تلاش می‌کند و امیدواریم در استان اردبیل نیز این موضوع جای خود را پیدا کند.
 
دشتی ادامه داد: از 14 هزار خانواری که سرپرست آنها زن هستند 13 هزار نفر به دلیل فوت سرپرست تحت پوشش کمیته امداد هستند و 8 هزار نفر از این خانوارها نیز سن بالای 60 سال دارند.
 
در این جلسه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز گفت: به نظر می‌رسد مقصر اصلی در این زمینه کمیته امداد است که به بحران شکل گرفته در بخش زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست دامن زده است.
 
حجت‌الاسلام مهدی ستوده بحران کشور را در حوزه جنسیتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: بنده علاقه‌ای نداریم تا در این زمینه خط‌ شکن باشم و به خاطر برخی مسایل حاشیه‌ای که امکان دارد در پی طرح چنین موضوعاتی مطرح شود از گفتن برخی مسایل اجتماعی و آسیب‌ها خودداری می‌کنم.
 
وی افزود: سوال ما این است که چرا میانگین سن زنان بی‌همسر در مناطق شهری و روستایی 30 تا 34 سال است و باید ببینیم متولیان امر آیا در مهار این بحران برنامه و راهکار عملی دارند یا نه.
 
ستوده بیان کرد: به هیچ وجه مردانی که زنان خود را طلاق داده و سن و سالی از آنها گذشته به دنبال ازدواج مجدد با دختران نیستند و شایسته است عده‌ای به چنین شایعات و مباحث بی‌اساس دامن نزنند هر چند که ممکن است موارد استثنائی نیز در این زمینه اتفاق بیفتد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.