مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون برای هزار نفر از سالمندان استان اردبیل کارت منزلت صادر شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در جلسه شورای ساماندهی سالمندان در استانداری اردبیل اظهار کرد: با استفاده از این کارت سالمندان می‌توانند از خدمات مختلف رفاهی بهره‌مند شوند که تاکنون با برخی دستگاه‌ها نظیر میراث فرهنگی، صدا و سیما، شرکت آب منطقه‌ای، شورا و شهرداری و فرهنگ و ارشاد رایزنی کرده‌ایم تا از خدماتی همچون آب‌های گرم، کتابخانه‌ها و سایر خدمات رفاهی سالمندان به صورت رایگان یا تخفیفت 50 درصد به واسطه این کارت بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این کارت کاربردی بوده و به کارت بی‌خاصیتی تبدیل نشود و امیدواریم به سرعت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب این کارت به سالمندان ارائه خدمات کنند.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به راه‌اندازی شهر دوستدار سالمند در بخشی از فضای فیزیکی شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری اردبیل پارک بوشلی باغی را به عنوان خانه امید تعریف کرده که در این خانه قرار است برای سالمندان خدمات متنوع ارائه شود.
ستاری افزود: در قالب شهر دوستدار و خانه آرزو سعی بر این است تا در فضاهای شهری با همکاری شورا و شهرداری بستری مناسب فراهم آید تا سالمندان بتوانند این ایام را با صحت و عافیت در این مکان‌ها سپری کنند.
وی با قدردانی از همکاری خوب شورا و شهرداری در راه‌اندازی اولین خانه امید در بوشلی باغی، تصریح کرد: امیدواریم به سرعت خانه‌های امید دیگری در اردبیل و سایر شهرهای استان با مشارکت شهرداری و سازمان بازنشستگی راه‌اندازی شود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل فعالیت سه کارگروه بهداشت و سلامت، فرهنگی و آموزشی و رفاهی را برای سالمندان با مشارکت دستگاه‌هایی همچون علوم پزشکی و فرهنگ و ارشاد یادآور شد و بیان کرد: این کارگروه‌ها با جلسات مستمر و به شکل تخصصی تلاش می‌کنند تا برای سالمندان بهترین شرایط را فراهم کنند.
در این جلسه مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل نیز با بیان اینکه در احصای آمار سالمندان هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: اکثر دستگاه‌های اجرایی استان به سیستم استعلام هویت متصل هستند و قطعا لینک این اطلاعات و آمار در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار می‌گیرد. اسد حسن‌زاده اظهار کرد: باید سالمندان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف آمار و اطلاعاتشان دقیق احصاء شده اما باید سایر سالمندان نیز در این باب مورد توجه قرار گیرند.
مدیر سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه بیان کرد: ما برای کلیه سالمندان بحث مراقبت‌های بهداشتی را جدی گرفتیم و سعی‌مان بر این است تا به صورت مرتب سلامت آنها مورد توجه قرار گیرد. لیلا عزتی افزود: تلاش ما بر این است تا در سال آینده مراقبت‌های روزانه و مستمر از سالمندان مورد توجه قرار گیرد و مشکلات احتمالی را در این حوزه برطرف کنیم.
زهرا قدیمی نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: علاوه بر بوشلی باغی در شورا احداث خانه امید در پارک جیرال و پشت آموزش و پرورش سابق مطرح بود که امیدواریم در سایر مکان‌ها نیز خانه امید با اهدای زمین از سوی شهرداری و تامین اعتبار و منابع از طریق سازمان بازنشستگی اجرایی و عملیاتی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.