به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین عبدی روز دوشنبه درگفت و گوبا خبرنگاران افزود: امسال تاکنون یک میلیون و 569 هزار 596 عدد انواع مواد محترقه در استان کشف شده است.
وی بیان کرد: امسال همچنین 126 نفر از فروشندگان و وارد کنندگان مواد محترقه در استان دستگیر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 98 نفر در استان به علت استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری دچار سوختگی شده بودند، اظهار کرد: امسال نیز در روزهای گذشته 2 نفر در استان بر اثر استفاده از مواد محترقه آسیب دیده اند.
وی اضافه کرد: پلیس مخالف شادی مردم نبوده اما با هر کس که به بهانه های مختلف از جمله چهار شنبه سوری برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و به اموال عمومی آسیب بزند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
سردارعبدی با اشاره به اینکه شادمانی واقعی شاد کردن مردم است ،گفت: انتظار داریم با رعایت مسائل ایمنی توسط مردم و همکاری آنها امسال چهارشنبه سوری بدون حادثه داشته باشیم.
فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین گفت: در طرح تعطیلات نوروزی امسال پلیس با بکارگیری لوازم و تجهیزات الکترونیکی تلاش خواهد کرد تا ترافیک را مدیریت کند.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال پلیس راهنمایی و رانندگی ' پرهیز از خطر آرامش در سفر ' است، افزود: پلیس در همه جاده های استان حضور پر رنگی خواهد داشت و با اخلاق و احترام به صورت مقتدرانه اعمال قانون خواهد کرد.
وی سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ، نقص فنی خودرو و مکالمه با تلفن همراه را از مهمترین عوامل وقوع تصادف در جاده های استان عنوان کرد.
سردار عبدی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد بیشترین تصادفات در بازه زمانی ساعت شش تا هشت صبح وساعت 2 ظهر تا چهار عصر در جاده های استان اتفاق می افتد، اظهار کرد: رانندگان برای جلوگیری از حوادث ناگوار با رفع خستگی و استراحت کافی و بدون خواب آلودگی رانندگی کنند.
وی ادامه داد: با اینکه امسال در استان اردبیل در مجموع تعداد تصادفات در مقایسه با پارسال افزایش یافته است اما تعداد فوتی ها در اثر تصادف در درون شهر 40 درصد و و جاده های برون شهری 16 درصد کاهش داشته است.
سردار عبدی با اشاره به اینکه شعار امسال طرح نوروزی پلیس ' آرامش بهاری با نظم و امنیت ' است، گفت: پلیس در طول اجرای طرح نوروزی در همه جا به عنوان یار مهربان در کنار مردم خواهد بود و بدون منت به آنها ارائه خدمت خواهد کرد.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.