مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در سال جاری 220 نفر از ایثارگران و فرزندان آنها با دریافت تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی صاحب شغل شدند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یاسر شاهی در آستانه گرامیداشت روز شهدا در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما برای ایجاد اشتغال برای خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در اردبیل برنامه‌های مدونی را در دستور کار داریم به طوری که در سالجاری ما شاهد 180 نفر از این افراد در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان اردبیل بودیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای جانبازان، فرزندان شاهد و ایثارگر و همسران جانباز و شاهد در برنامه‌های بنیاد شهید قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 784 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در اردبیل فاقد اشتغال هستند که با مدارک بالای فوق دیپلم منتظر جذب هستند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جامعه هدف ایثارگری بیش از میزان جذب است که باید برای این امر برنامه فراگیری از سوی مسئولان اجرایی و عملیاتی شود.
شاهی از اشتغال به تحصیل 2 هزار و 622 نفر دانشجوی فرزند شاهد و ایثارگر در اردبیل خبر داد و بیان کرد: ما از قبل این دانشجویان بدهی هنگفتی به دانشگاه‌های آزاد، علمی – کابردی، پیام نور و پردیس داریم که طی جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه آزاد مقرر شده است بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شود.
وی با تبریک فرارسیدن روز شهدا تصریح کرد: مقام و منزلت شهدا در نزد پروردگار در ردیف مقام اولیا قرار گرفته و هر ملتی که شهادت را برای خود افتخار و ارزش می‌داند قطعا یکی از سعادتمندترین ملت‌هاست.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به انتخاب شهدای شاخص اشاره کرد و گفت: هر چند همه شهدا در نزد ما مقام شاخص و برجسته‌ای دارند اما در باب انتخاب شهدای شاخص شهیدانی که از بابت رده‌های فرماندهی، شاهکارهای خلق شده آنان در عملیات‌های مشخص، توانایی در عرصه جنگاوری و مقاومت جزو مولفه‌های شهدای شاخص در هر منطقه هستند که در سال‌های اخیر نیز در استان اردبیل شهیدان دیده‌بان و شهید اسماعیل اعلمی به عنوان شهدای شاخص معرفی و انتخاب شدند.
شاهی به خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید اشاره و خاطرنشان کرد: خدماتی که به جامعه ایثارگری ارائه می‌شود باید در شان و منزلت این قشر از جامعه باشد و ما با تمام توان و تلاش در راستای خدمات‌‌رسانی سریع، بی‌وقفه و ... با اثرات فرهنگی و اجتماعی مناسب اقدام می‌کنیم.
وی افتتاح و راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی ایثار در محوطه بیمارستان با 350 مترمربع و ارائه خدمات در این مرکز را از جمله خدمات شاخص درمانی برای جامعه ایثارگری اردبیل در ماه‌های اخیر اعلام کرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: بیمارستان ایثار با قرار گرفتن در بهترین نقطه از شهر اردبیل سال‌هاست که جزو بیمارستان‌های برتر از نظر ارائه خدمات پزشکی و درمانی بوده و ما در نظر داریم با گسترش و توسعه آن از 120 تختخواب به 148 تختخواب در آینده نزدیک خدمات شاخص ارائه شده در این بیمارستان را ارتقا دهیم.
شاهی گفت: بیمارستان ایثار اردبیل یکی از بیمارستان‌های سودده در ردیف ارائه دهنده ممتاز خدمات است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.