اصغر سلیمان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش از مهرماه تاکنون 173.6میلی متر برآورده شده که در مدت مشابه سال گذشته 165 میلی متر بوده است.
وی اضافه کرد: امسال میزان بارش فقط در چهار استان کشور از جمله اردبیل مثبت ارزیابی شده و امید است در روزهای آینده شاهد بارش فراوان در استان باشیم.
وی با اشاره به کاهش 30 تا 40 درصدی روان آب ها گفت: 2 میلیارد مترمکعب آب سطحی و بیش از 100 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی استان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه 85 درصد مصرف آب از منابع سطحی و 15 درصد منابع زیرزمینی است، گفت: 92 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و هشت درصد مابقی در بخش صنعت و شرب است.
سلیمان زاده به احداث 48 سد در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: 13 هزار بهره ‌بردار از این شبکه ها استفاده می‌کنند و بزرگترین شبکه آبیاری نیز در دشت مغان با 81 هزار هکتار تحت پو شش فعال است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به کاهش ذخیره آب سد یامچی اشاره کرد و گفت: ظرفیت این سد از 80 میلیون متر مکعب به 24 میلیون متر مکعب کاهش یافته که نشان از مصرف بی رویه آب است.
این سد آب آشامیدنی شهرهای اردبیل ، سرعین و هفت هزار هکتار از اراضی پایاب این سد را تامین می کند.
در استان اردبیل بیش از 10 شبکه و سد از جمله سد کلاسر،شبکه احمد بیگلو ،سد عمارت ،شبکه خداآفرین ، یامچی ، شبکه گیوی ، سد بفراجرد ، سد عنبران ، سینه سر و شبکه سبلان در دست اجراست که تکمیل آنها توسعه کشاورزی و افزایش منابع آبی را در پی خواهد داشت.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.