داود شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه بزرگراه‌ها ،تکمیل محورهای دوبانده ،تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و شروع عملیات اجرایی راه آهن اردبیل- پارس آباد جزء برنامه و طرح های اولویت دار هستند که با پیگیری استاندار اردبیل مورد توجه دولت تدبیر وامید واقع شده است.
وی بیان کرد: پیش از این تنها جاده اردبیل - مشگین‌شهر به عنوان جاده دوبانده تعریف شده بود که در لایحه بودجه 97 قرار است دو بانده شدن جاده های پارس‌آباد - مشگین‌شهر، چهاربانده شدن بیله‌سوار - پارس‌آباد، بیله‌سوار - گرمی و گرمی به اردبیل به عنوان اولویت اصلی در بخش شمالی استان اجرایی و عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: در جنوب استان جاده کلور- درام که به کاهش 80 کیلومتری مسیر استان اردبیل به مرکز کشور منجر می شود در اولویت اساسی بوده و مورد پیگیری جدی قرار دارد.
شایقی اضافه کرد: این طرح که شهرستان خلخال را به منجیل استان گیلان متصل می کند در دست اجراست و در بودجه سال 97 هم اعتبار خوبی برای آن پیش بینی شده است.
وی درباره طرح راه سازی خلخال - شال و ماجولان ماسوله گیلان هم گفت: با اختصاص 40 میلیارد ریال برای این طرح، عملیات اجرایی آن از سال آینده شتاب گرفته و با تکمیل آن 20 درصد گردشگران ورودی به ماسوله به استان اردبیل هدایت می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در پیوست یک بودجه نیز برای جاده چهاربانده نمین - آستارا و اردبیل – سرچم اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و به رغم کاهش 30 تا 40 درصدی اعتبارات حوزه راه سازی در بودجه 97 اعتبارات این بخش 2برابر افزایش یافته است.
شایقی اثرگذاری این طرح ها و جاده های چهاربانده را در کاهش تصادفات و حمل و نقل ایمن یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه پایاب سد خداآفرین در سال آینده تکمیل و یک میلیون تن بر میزان تولید کشاورزی استان اردبیل اضافه می شود احداث جاده چهاربانده اردبیل به شمال استان و اتصال آن به سرچم ضروری به نظر می‌رسد.
بر اساس آمارهای موجود در چهار سال اخیر بیش از 107 کیلومتر راه اصلی و فرعی جدید در استان اردبیل احداث شده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.