' استان اردبیل به جهت دارا بودن پتانسیل های ویژه در زمینه گردشگری و کشاورزی دارای جایگاه ویژه و خاصی در کشور بوده و از این رهگذر مورد عنایت های ویژه قرار گرفته است که اختصاص یک میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی با عنایت رهبری از صندوق توسعه ملی و بکارگیری آن در شمال استان در همین راستا بوده است.
با انتصاب بهنام جو به عنوان استاندار اردبیل همه نگاههای افکارعمومی و فعالان و کنشگران سیاسی و اجتماعی به وی که فردی عمرانی و پیگیر کننده بوده، معطوف گشته و توسعه استان را در سایه تلاش وی کاری آسان می دانند
بهنام جو که از همان بدو ورودش به استان فردی کاری، عملگرا و دارای روحیه پیگیری کننده بوده است.
از زمان آغاز به کار اکبر بهنام جو بعنوان استاندار اردبیل حدود چهارماه می گذرد؛چهارماهی که با تب و تاب و فراز و نشیب های زیاد و تلاش های گسترده وی در زمینه های مختلف سپری شده است.
در مدتی که گذشت استاندار اردبیل که در زمان انتصابش به جهت اینکه درک و شناخت درست، علمی، واقعی از اوضاع اقتصادی و سیاسی استان داشت وعده هایی به مردم دادند که باعث امیدواری مردم استان شده، و از طرفی تلاش با برنامه ریزی علمی و مطابق با واقعیت های روز مملکت برای کمک به توسعه استان و تاکید بر اتمام پروژه های نیمه کاره و بعضا رهاشده استان باعث شده که استاندار در مواجهه با این مشکلات رفتارهایی بروز میدهند که مردم استان وی را مرد پیگیر کننده بنامند.
بهنام جو که از زمان انتصابش بخوبی علت عدم توسعه یافتگی استان را درک کرده بود برنامه های خویش را بر روی آن استوار ساخته است.
پیگیری های مصرانه و شبانه روزی طرح ها و قول به اتمام آنها اقداماتی هست که در این مدت شروع کرده است.

** تعیین تکلیف راه آهن، پاشنه آشیل استانداران سابق
بهنام جو پس از استقرار در استان در اولین اقدام ضمن بازدید از خط راه آهن اردبیل و بررسی و مطالعه همه جانبه آن در مصاحبه ای از اتمام این پروژه طی سه سال اخیر بعنوان هدیه دولت تدبیر و امید به مردم استان اردبیل خبر داد.
راه آهن اردبیل که بعنوان پروژه ای قدیمی پاشنه آشیل استانداران سابق و اسبق بوده و به یکی از مطالبات اساسی مردم استان تبدیل شده است میرود تا در دولت دوم تدبیر و امید با پیگیری های بهنام جو تعیین تکلیف شده و به سرانجام برسد.

** پتروشیمی اردبیل، آرزوی مردم اردبیل
با رایزنی و پیگیری های بهنام جو هم اکنون پتروشیمی اردبیل وارد فاز عملیاتی گشته و با انعقاد قرار با شرکتی خارجی در جهت تعیین تکلیف آن گام های اساسی برداشته بطوریکه گفته می شود طی یکسال آن وارد چرخه تولید کشور خواهد شد.
از سوی دیگر فرودگاه مغان که به عقده ای برای مردم شمال استان تبدیل شده بود با پیگیری های نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار و مجمع نمایندگان استان از یک طرف و تلاش و پیگیری های استاندار اردبیل از طرف دیگر باعث شد که این فرودگاه گه نزدیک به هفت سال تعطیل شده بود به ناوگان هوایی کشور ملحق گردد.
با نگاهی به پیگیری های بهنام جو در قامت استاندار اردبیل افکار عمومی وی را استاندار خستگی ناپذیر می دانند که اعتقاد دارند پروژه ها و طرحهایی که سالیان سال راکد و یا تعطیل شده بودند با پیگیری و تلاش وی به نتیجه خواهد رسید'.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.