به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، یوسف خدادادی روز چهارشنبه افزود: مبالغی از کمک ها از طریق خیرین ، مبالغی با گذشت شکات پرونده ها و مبالغی نیز از طریق خانواده زندانیان تهیه شده است.
وی به برگزاری همایش بانوان خیر در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این همایش برای اولین بار در سطح کشور در اردبیل برگزار شد و با کمک بانوان خیر 10 نفر از زندانیان محکومان مالی آزاد شدند.
او همچنین افزود: از زمان فعالیت ستاد دیه در این استان از سال 1376 بیش از سه هزار نفر و با مبلغ محکومیت بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شده‌ اند.
وی کمک به ستاد دیه را یکی از مصادیق بارز عمل نیک و ذخیره آخرت و حس نوع دوستی دانست و از مردم خواست در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز سال نو کمک های خود را به این ستاد پرداخت کنند.
او در زمینه کمک به محکومان مالی اظهار کرد: برای محکومان مالی با رقم کمتر به طور مستقیم کمک مالی و یا پرداخت وام بدون بهره صورت می گیرد اما در محکومیت مالی با رقم بالا از طریق محاکم قضایی و تقسیط میزان محکومیت کمک صورت می پذیرد.
نایب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت زندانیان غیر عمد اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه خود فرد با ورود به زندان در معرض آسیب های مختلف می گیرد، خانواده این افراد نیز با مشکلات متعددی روبرو می شوند و زمینه انحراف برای این افراد فراهم می شود.
700 محکوم مالی با مبلغ محکومیت بیش از یک هزار میلیارد ریال در زندان های استان اردبیل هستند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.