به همت دفتر اشتغال جهاددانشگاهی اردبیل، سومین رویداد کارآفرینی "دیدار در گلخانه" از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی با حضور محققان و پژوهشگران گیاهان دارویی برگزار شد.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل در حاشیه  بازدید از یکی از گلخانه های گیاهان دارویی اردبیل گفت: این رویداد با مجوز سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی و با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، آگاهی از کسب و کار نتیجه بخش، آموزش و آشنایی با مراحل کشت انواع گیاهان دارویی در شرایط گلخانه ای و توانمندسازی فناوران مستقر در مرکز رشد و محققان برگزار شد. 
 مهران محمدی با بیان اینکه در رویداد "دیدار در گلخانه" علاقه مندان با مراحل راه اندازی و نحوه فعالیت گلخانه آشنا شدند خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی، برای ادامه رویدادها، برنامه ریزی شده است تا زنجیره اطلاعات و مهارت افزایی تکمیل گردد. 
در این رویداد، مدیر گلخانه گیاهان دارویی، با ارائه گزارشی از روند ایجاد این گلخانه گفت: با تدوین برنامه مناسب جهت راه اندازی و توسعه فعالیت های خود و پس از مناسب سازی محیط، اقدام به تجهیز سالن های گلخانه کردیم. 
حمید عادل اظهار با اشاره به میزان کارآفرینی در این حوزه گفت: به طور مستقیم 20 نفر و غیر مستقیم و فصلی 100 نفر از محل فعالیت های این گلخانه صاحب شغل شده اند و با پوشش مناسبی که در حال شکل گیری است این میزان قابل افزایش نیز خواهد بود. 
این کارآفرین ادامه داد: به عنوان فردی که سختی های راه اندازی یک کسب و کار را کشیده ام به علاقه مندان این حوزه، پیشنهاد مطالعه مطلوب و اثربخش در حوزه گیاهان دارویی را می دهم  تا با دانش افزایی بتوانند از مهارت مناسب برای ایجاد گلخانه و البته بازاریابی برخوردار شوند. 
عادل تصریح کرد: کسانی که به این حوزه نگاه کارآفرینانه دارند باید از ابتدا به فکر بازار محصولات خود با نیازسنجی های بازار هدف باشند و با خلق یک عنوان تجاری و سازمان دهی مطلوب مواد اولیه مورد نظر را تدارک دیده و ادامه فرآیند را پیگیری نمایند. 
وی اضافه کرد: جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاه ها نباید منتظر شغل اداری بلکه بایستی روحیه ورود به دنیای کار و اشتغال را در خود تقویت کرده و با بهره گیری از فناوری های روز و تشکیل تیم های کاری، به رهبری ایده های ارزشمند فکری خود بپردازند. 
در پایان این رویداد، شرکت کنندگان ضمن بازدید از بخش های مختلف گلخانه و اطلاع از نحوه فعالیت آن، سؤالات اختصاصی خود را با کارآفرین این مجموعه و صاحب نظران حاضر مطرح و پاسخ مناسب دریافت نمودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.