مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: 10 کتابخانه عمومی استان اردبیل پنجشنبه این هفته 17 اسفند میزبان اجرای طرح کتابخانه‌گردی در سطح استان اردبیل هستند
.
 
رباب عزیزخانی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: طرح ملی کتابخانه‌گردی همزمان با سراسر کشور و با حضور مسئولان، نویسندگان، هنرمندان، اهالی کتاب و عموم هموطنان از اولین ساعات روز 17 اسفندماه تا پایان این روز اجرایی می‌شود تا به همه این هدف ارزشمند را اطلاع‌رسانی کنیم که باید در جامعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقویت یافته و ترویج پیدا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: این طرح در کتابخانه مرکزی اردبیل و کتابخانه‌های عمومی ولیعصر سرعین، الغدیر بیله‌سوار، شهید رجایی پارس‌آباد، شهید عاشوری‌زاده خلخال، شهید اسدی مشگین‌شهر، حبیب‌الله الهی نمین، استاد شهریار کوثر، محمدحسین شهریار گرمی و مرحوم امیرحسین فردی نیر برگزار خواهد شد.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: با تفکیک نهاد کتابخانه‌ها از وزارت ارشاد از سال 82 ما در قالب طرح‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا مردم را به امر اهدای کتاب و کتابخوانی ترغیب و تشویق کنیم به طوری که در 73 باب کتابخانه موجود در استان برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا می‌شود.
 
عزیزخانی افزود: با توجه به رویکرد نهاد کتابخانه‌ها در توسعه امر نیک کتابخوانی به عنوان یک عادت و روش خوب زندگی و ورود این امر به عنوان سبک زندگی اسلامی سعی بر این است تا در قالب طرح‌های مختلف بتوانیم مردم را به این امر مهم ترغیب کنیم.
 
وی با بیان اهداف برگزاری چنین طرح‌هایی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با دعوت از چهره‌های موفق و الگو قرار دادن آنها در امر کتاب و کتابخوانی در قالب طرح کتابخانه‌گردی هدفگذاری و برنامه‌ریزی‌هایی را برای رونق فعالیت‌ها در این حوزه انجام دهیم تا عموم مردم با الهام از این الگوها بتوانند در امر کتاب و کتابخوانی موفق عمل کنند.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم این طرح در سال‌های آینده نیز با استقبال خوب عموم مردم ادامه پیدا کند تا با گرایش مردم به امر کتاب و کتابخوانی زمینه ارتقای آگاهی و دانایی آنها فراهم آید.
 
عزیزخانی اظهار کرد: ما با دعوت از نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان، فرمانداران و چهره‌های فرهنگی و هنری، ورزشی و نویسندگان سعی خواهیم کرد تا در 17 اسفند و در قالب کتابخانه‌گردی بتوانیم زمینه تبلیغ، ترویج و توسعه امر کتابخوانی را انجام دهیم. وی گفت: در سال‌های اخیر ما با تدارک زیرساخت‌های مناسب به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سعی کردیم تا در این حوزه قدم مثبت و گام جدی در تقویت و توانمندسازی امر شایسته کتابخوانی برداشته و اهدافمان را در این حوزه به عینیت برسانیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.