به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، در این انتخابات که به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین و با شرکت 60 تن از رئیسان دانشگاه های عضو اتحادیه برگزار شد پروفسور 'صباح الدین بالجی' رئیس دانشگاه 'ماناس' قرقیزستان به عنوان رئیس ، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان نائب رئیس و پروفسور 'موکرمین اوزکان ارسلان' معاون دانشگاه قفقاز ترکیه به عنوان دبیرکل این اتحادیه انتخاب شدند.
اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه در سال 2016 میلادی تشکیل شده و هم اکنون 60 دانشگاه مهم از کشورهای گرجستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، افغانستان، مقدونیه و ایران اعضای این اتحادیه هستند.
انتشار مجلات، برگزاری همایش های مشترک، گسترش دوستی ملت ها و فرهیختگان، برگزاری کارگاه های آموزشی برگزاری فستیوال های ورزشی و دانشجویی، بازدیدهای علمی، تبادل استاد و دانشجو و رایزنی برای بین ‌المللی ‌سازی و روش‌ های تعامل مشترک در دانشگاه‌ های آسیای میانه از جمله اهداف تشکیل این اتحادیه می باشد.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر حدود 11 هزار دانشجو در 201 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 11 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.