استاندار اردبیل گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل باید در بهترین و شایسته‌ترین الگو و سازه مهندسی اجرایی و عملیاتی شده و از لحاظ محتوا نیز غنی باشد
.
 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل باید در شان شهدای والامقام این استان ساخته شده و تحویل مردم شود تا مردم با بازدید از این موزه به ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ادبی جنگ واقف شوند.
 
وی با تاکید بر الگوگیری از استان‌های موفق در ساخت باغ موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سالجاری و در سطح کشور 10 باغ موزه در نقاط مختلف کشور بهره‌برداری شد که مهندسان و پیمانکاران باغ موزره استان اردبیل نیز باید با الهام از این سازه‌ها بهترین نوع مهندسی در باغ موزه اردبیل به معرض نمایش بگذارند.
 
استاندار اردبیل طراحان و تدوین‌گران سوژه باغ موه دفاع مقدس را به بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس و نمایش آن در این مجموعه دعوت کرد و گفت: در پیاده کردم اهداف و برنامه‌هایی که برای این باغ موزه‌ها مدنظر است باید ابعاد دقیقی از هشت سال دفاع مقدس به خوبی و با مستندات ارائه شود تا مردم را با حقایق جنگ بهتر و بیشتر آشنا کند.
 
بهنامجو نظرسنجی از کارشناسان را در پربار کردن محتوای باغ موزه مهم ارزیابی کرد و افزود: موزه شهدا یکی از مهمترین مکان برای ارائه الگوهای دفاع مقدس برای جوانان است که در طراحی و تدوین آن باید به بهترین نحو عمل شده  و صاحبان آثار و پیشکسوتان دفاع مقدس در ساخت آن در کنار مجموعه عوامل دخیل قرار گیرند.
 
وی به اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در اردبیل اشاره و تصریح کرد: کمبود اعتبارات نباید مانع از اجرای این پروژه بزرگ در اردبیل شود بلکه باید تمام توجه و تلاش ما بر پایان دادن این پروژه در بهمن سال 97 باشد.
 
استاندار اردبیل با اشاره به نقش بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی بر طراحی مناسب از افتخارات این قشر در قالب گالری‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یک الگو و پیام واقعی از رشادت و جانفشانی‌های بانوان تاکید کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.