به گزارش ایرنا ، قادر تقی زاده روز یکشنبه در جلسه کمیته های اسکان و اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل تصریح کرد: 10 کمیته زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر پیش بینی شده و دستور العمل ستاد اجرایی به اعضا و فرمانداران ابلاغ شده است.
او گفت: کمیته ها شامل حمل و نقل ، امداد و نجات ، انتظامی و امنیتی ، برنامه ریزی و آمار ، اسکان و رفاه ، نظارت و تنظیم بازار ، رسیدگی به شکایات ، خدمات بهداشتی ، تبلیغات و اطلاع رسانی است.
وی اظهار کرد: مراکز اقامتی برای اسکان مسافران آماده سازی شده و پروانه مراکز تمدید و نرخ آن ها نیز اعلام شده است.
تقی زاده به استفاده از ظرفیت اسکان آموزش و پرورش اشاره و تاکید کرد: در شهرهای اردبیل و سرعین مدارس و خانه های معلم به غیر از شرایط استثنایی اسکان فرهنگیان را عهده دار خواهد بود.
او تاکید کرد: در شرایط اضطراری و در صورتی که مراکز اقامتی موجود پاسخگوی مسافران نباشد پیش بینی لازم برای استفاده از مدارس ، سالن های ورزشی و مساجد برای اسکان گردشگران انجام شده است.
وی به اجرای برنامه نوروزگاه در تعطیلات نوروزی نیز اشاره و تصریح کرد: در کنار آثار تاریخی و طبیعی استان جشن ها و برنامه هایی در قالب معرفی آداب و رسوم مرتبط با نوروز برگزار می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین گفت: در پایگاه های منسجم شهرداری ، هلال احمر و نیروی انتظامی در ورودی های شهر استقرار خواهند یافت.
او افزود: بروشور ، پلاکارد و کتابچه های گردشگری برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده و همچنین از طریق اپلیکیشن های گردشگری جاذبه های تاریخی و طبیعی استان معرفی می شود.
او بر لزوم همکاری صدا و سیما در معرفی جاذبه های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: انتظار می رود مساجد بین راهی و مساجد واقع در مسیر تردد گردشگران نیز در این ایام آماده خدمت رسانی به مسافران باشند.
به گفته وی ، در سال های اخیر بر اساس نظرسنجی ها بیشترین اعتراض مسافران از کمبود سرویس بهداشتی، کمبود اقلام تبلیغاتی و پارکینگ به ویژه در محلات مرکزی شهر اردبیل بوده که انتظار می رود در سال جاری خدمات مطلوب تری از طرف دستگاه های متولی ارائه شود.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
همچنین موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل از دیگر جاذبه هایی است که گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
6018/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.