آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی عکس اردبیل در قاب کهن در نگارخانه خطائی اردبیل برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، دبیر جشنواره ملی عکس اردبیل در قاب کهن اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از غنای آثار تاریخی و باستانی برخوردار است که بخش عظیمی از این آثار به دنیا معرفی نشده ما سعی می‌کنیم تا با استفاده از هنر عکاسی این آثار را بیشتر معرفی کنیم. 
هادی صادقی‌مقدم خاطرنشان کرد: در برگزاری این جشنواره میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری، فرهنگ و ارشاد و دانشگاه محقق اردبیلی مشارکت دارند که امیدواریم خروجی این جشنواره ملی به جمع‌آوری آثار و تدوین آن در قالب یک کتاب ارزشمند منجر شود. 
وی با بیان اینکه با رونمایی از این پوستر به زودی فراخوان این جشنواره منتشر می‌شود، گفت: ما قطعا در قالب این جشنواره می‌توانیم شهر اردبیل را با غنای آثار تاریخی به دنیا معرفی کنیم. 
در این مراسم عضو هیئت علمی دانشگاه‌های اردبیل نیز در سخنانی بیان کرد: عکس در حقیقت بیان قالب فلسفی زندگی بشر است و ما با هنر عکس می‌توانیم ابعادی از زیبائی‌های هنر معماری را به تصویر کشیده و در معرض دید قرار دهیم. 
علی جوان فروزنده به پیچیدگی کار طراحی و معماری به عنوان یک محصول ارزشمند و هنرمندانه اشاره و خاطرنشان کرد: هم در هنر معماری و هم هنر عکاسی ما استعدادهایی طلایی نهفته است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره که نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در عملیاتی شدن آن پیشروست بتوانیم از ابعاد مختلف آثار تاریخی خود را معرفی و زیبائی‌های آن را بازگو کنیم. 
بازرس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بنای ساختمان‌های فعلی را فاصله‌دار با ایده‌آل‌ها و ارزش‌های واقع‌بینانه خواند و اضافه کرد: در طول تاریخ و در دوره‌های مختلف به همت معماران و سازندگان بنا آثاری ارزشمند خلق شده که به راحتی می‌توان از زاوایای مختلف این آثار را مورد توجه و دقت نظر قرار داد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.