به گزارش ایرنا ، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اردبیل گفت: نگاهها به رشته کوهنوردی و اسکی باید اصلاح شده و به عنوان توریسم ورزشی به نگریسته شود.
بهرام آقاخانی ، یکی از اولویت های توسعه استان را صنعت گردشگری دانست و افزود: اداره کل ورزش و جوانان ضمن انجام وظیفه ذاتی خود در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی نگاه ویژه ای نیز به توریسم ورزشی دارد تا مسئولان را در رسیدن به اهداف بلند خود یاری کند.
وی اظهار کرد: وجود کوه سبلان در استان یک ظرفیت بزرگی است و باید با فرهنگ سازی و آماده کردن زیرساخت ها استفاده از نعمت الهی را فراگیر کرد.
او همچنین به رونق اکوتوریسم و توریسم ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: توجه و توسعه ورزش کوهنوردی باعث رونق صنعت گردشگری استان خواهد شد و رویکرد اقتصادی و گردشگر محور بودن رشته‌های ورزشی اهمیت خاصی دارد.
آقاخانی با اشاره به تقویت رشته ورزشی کوهنوردی در استان، اظهار کرد: بحث آموزش در تقویت این رشته ورزشی بسیار مهم است و هیات کوهنوردی باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل خواستار حمایت بیشتر فدراسیون کوهنوردی از هیات استان شد و افزود: انتظار داریم فدراسیون کوهنوردی موانع پیش روی کوهنوردان اردبیلی را حل کند و اداره کل ورزش و جوانان هم ازهر کمکی در این زمینه مضایفه نخواهد کرد.
وی همچنین از تجهیز سالن سنگ نوردی در شهرستان های اردبیل و بیله سوار خبر داد و اظهار کرد: در صورت کمک و تجهیز فدراسیون ، آمادگی ایجاد سالن های سنگ نوردی در همه شهرستان های استان را داریم.
وی بیان کرد: تلاش می شود سالن اختصاصی کوهنوردی در استان ایجاد شده و سال آینده خانه کوهنوردی راه اندازی شود.
وی همچنین از آمادگی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان اردبیل برای برگزاری اردوهای تیم ملی و دوره های آموزشی کوهنوردی خبر داد.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.